ممتحنی مطرح کرد؛

ناگفته‌های رهبری درباره حمید سبزواری

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۲:۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۲۱۲۶۵
ناگفته‌های رهبری درباره حمید سبزواری
غروب ۳۱ خرداد شبی بود به یادماندنی برای شاعرانی که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده بودند. شبی که جای یار دیرین انقلاب و دوست صمیمی رهبر عزیز انقلاب خالی بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، غروب ۳۱ خرداد برای شاعران یک شب به یادماندنی بود که خدمت رهبر انقلاب رسیده بودند. شبی که جای یار دیرین انقلاب و دوست صمیمی رهبر عزیز انقلاب خالی بود و رهبر انقلاب با تکریم و گرامیداشت یاد مرحوم حمید سبزواری، قریحه سرشار و تسلط بر انواع شعر و دایره وسیع واژگان را از امتیازات آن شاعر ارجمند برشمردند و فرمودند: «ویژگی بی‌نظیر مرحوم سبزواری سرودهای تأثیرگذار، با کیفیت و به‎روز او بود.»

محسن ممتحنی فرزند ارشد حسین ممتحنی که در این دیدار حضور داشت، از ناگفته هایی گفت که رهبر انقلاب برای وی بیان کردند و از خاطراتی که رهبری با این شاعر گرانقدر انقلاب داشته‌اند و از ویژگی‌های این پدر شعر انقلاب برای شاعران بیان کردند.
ممتحنی با بیان اینکه سال‌های گذشته به همراه پدر خود(حمید سبزواری) در چنین دیداری خدمت آقا می‌رسیدیم ولی امسال جای ایشان خالی بود و با دعوت قبلی به همراه برادر کوچکم خدمت آقا رسیدیم، اظهار داشت: در فرصتی که رهبر انقلاب را زیارت کردیم ایشان از من پرسیدند آیا هنوز در حیاط قبلی هستیم؟ وقتی پاسخ دادم بله، آقا با اشاره کوتاهی به خاطرات گذشته بیان کردند: «از آن زمان تاکنون ۳۷ یا ۳۸ سال گذشته است».
ممتحنی با اظهار اینکه در منزل قدیمی(حیاط قبل از انقلاب) رهبری با حضور در منزل ما زمان تظاهرات و راهپیمایی‌های زمان شاه، سرودها را تمرین می‌کردند و شعارهایی را که مردم می‌دادند به همراه پدرم در آنجا آماده می‌کردند، گفت: افرادی بودند که بعد از این جلسات این شعارها را در بین مردم پخش کرده و مردم استفاده می‌کردند.
وی افزود: از تمام مسئولان و از حضور تمام مردم و به ویژه مردم سبزوار برای برگزاری مراسم یادبود این شاعر گرانقدر انقلاب که در تهران، مشهد و سبزوار برگزار شد، تشکر کرد. 

فرزند ارشد استاد حمید سبزواری با اظهار اینکه در دقایقی که حضرت آقا در جمع شاعران سخنرانی کردند، از پدرم تقدیر و تمجید کردند و به واژه‌هایی اشاره کردند که کمتر کسی در شعر آن‌ها را به کار می‌برد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به سروده هایی که مرحوم سبزواری برای انقلاب در زمان امام و قبل از آن گفته بودند اشاره کرد و از سرنوشت ساز بودن و مؤثر بودن این سرودها در پیروزی انقلاب یاد کرد.

ممتحنی با اشاره به این موضوع که تقاضای اکثر مسئولان شهرستان دیدار با حضرت رهبری بود، عنوان کرد: در دیداری که با ایشان حاصل شد کتبا و شفاها این موضوع و درخواست را بیان کردم، ایشان نامه را به دفترشان دادند و تصریح کردند: این نامه را پیگیری کنند ببینند چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز