توران ولی مراد در گفت‌وگو با برنا؛

زنان خانه‌دار حقوق و مزایا ندارند

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۱۳:۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۳۲۱۲۹
زنان خانه‌دار حقوق و مزایا ندارند
مدیر شورای همکاری زنان گفت: برای زنان خانه‌دار هیچ طرح تشویقی وجود ندارد و کسانی که در جایگاه حمایت از حقوق زنان هستند تنها شعارهای توهم زا می‌دهند.

توران ولی مراد، مدیر شورای همکاری زنان در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص طرح کاهش ساعت کاری زنان گفت: این طرح که شامل تمام زنان شاغل می شود و در واقع طرحی تشویقی در جهت افزایش جمعیت و باروری زنان است، دارای نقاط مثبت و منفی است.

وی ادامه داد: نقاط مثبت این طرح کمک به زنان دارای شرایط خاص و مادران دارای کودکان زیر 6 سال است تا این زنان با خیال آسوده بتوانند از کودکان و اعضای خانواده ی خود نگهداری کرده و اقدام به بچه دار شدن کنند و با اینکه 36 ساعت کار می‌کنند اما حقوق همان 44 ساعت کاری را بگیرند. اما از طرفی باید در نظر گرفت که این کار برای کارفرما دارای ضرر مالی و کاهش بازدهی می‌شود که مسئله ی قابل تاملی است.

مدیر شورای همکاری زنان افزود: این طرح تنها شامل زنان شاغل می‌شود اما زنانی که تنها خانه‌دار هستند هیچ دستمزد و مزایایی برای بچه دار شدنشان نمی‌گیرند، مگر نه اینکه این طرح در جهت تشویق زنان برای اقدام به افزایش جمعیت است؟ پس چرا زنان خانه دار شامل این طرح تشویقی نمی‌شوند؟

وی گفت: از نظر من درکشور ما تا کنون هیچ اقدام موثری در جهت حقوق زنان صورت نگرفته است و تمامی  کسانی که در جایگاه و سمت دفاع از حقوق زنان هستند تنها به دادن شعار بسنده کرده‌اند و هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.

ولی مراد اضافه کرد: از نظر من تمام این اقدامات بی‌تاثیر در جهت ایجاد جو و جریان‌سازی برای کمک به جمع کردن آراء انتخاباتی است و در واقع این افراد با دادن توهم کمک و حمایت به مردم، به آنها خیانت می‌کنند.

مدیر شورای همکاری زنان در پایان افزود: من منکر موثر نبودن این طرح نمی‌شوم اما به شخصه معتقدم موضوعات مهم‌تری هم برای بررسی وجود دارد که تنها در مرحله‌ی شعار مانده و یا اصلا مطرح نشده است که بهتر است به آن‌ها رسیدگی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز