در گفت و گو با برنا مطرح شد؛

سنگ شهرداری هم چنان پیش پای ارباب رجوع

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۰۹:۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۴۰۳۱۵
سنگ شهرداری هم چنان پیش پای ارباب رجوع
مالک یک ساختمان نیمه کاره به برنا گفت: چند ماه است که شهرداری منطقه ۱۳، به دلایل شخصی و سلیقه ای، هر بار طراحی نمای ساختمانم را رد می کند.

مالک یک ساختمان نیمه کاره در منطقه ۱۳, ناحیه ۴ تهران شرق، در گفت و گو با خبرنگار شهر و شهروند خبرگزاری برنا٬ گفت: ۳ ماه و نیم است که دنبال کارهای تایید نمای ساختمانم هستم، اما شهرداری منطقه 13 هربار به طرح نمای ساختمانم ایراداتی می گیرد که اصلا معقول نیست.

او افزود: برای اولین بار‌ که طرح نمای ساختمانم را به شهرداری بردم، آنها تیم طراحی را که تحت نظر شهرداری قرار داشته و داخل ساختمان شهرداری دارای سایت و لوگو و متشکل از چند طراح بودند را به من معرفی کرده و گفتند یا باید طرحم را از میان طراحی های این تیم انتخاب کنم، یا باید اجرای طراحی ساختمانم را به آنها بسپارم که با این موضوع مخالفت کردم چون برای اجرای کارهای ساختمانی و طراحی نماها، تیم خودم را دارم.

او با اشاره به اینکه رئیس کمیته فنی شهرداری منطقه ۱۳ طرح ساختمان را تایید کرده است، گفت: این طرح هیچ مغایرتی با قوانین اجرایی نماها ندارد، اما با این حال شهرداری طرح من را هر بار رد می کند و با این مسئله به صورت شخصی برخورد می کند.

او تصریح کرد: برای حل این مشکل با شهردار منطقه، وقت ملاقات گرفتم و حتی به بازرسی شکایت کردم اما هیچ جوابی نگرفتم، هیچ رسیدگی صورت نگرفت و قطعا هیچ پیگیری هم انجام نمی شود.

او تصریح کرد: قرار است روز یکشنبه طبق روال همین ۳ ماه گذشته، برای پیگیری وقت ملاقات با شهردار و شکایتی که کرده ام، به شهرداری منطقه ۱۳ مراجعه کنم تا بلکه جوابی بگیرم.

او در ادامه و با اشاره به اینکه هر بار از طرح های جدیدی که ارائه می دهم ایراد گرفته و رد می شوند، گفت: مشکل شهرداری این است که می خواهد فقط تیم خودش ساختمان ها را طراحی کند، زیرا حتی دبیر بخش طراحی شهرداری طی مشاجره ای که داشتیم اشاره کرد، اگر همان لوگو و طرح اولیه خود را برای طراحی به تیم شهرداری می سپردم، همان ابتدا تمام کارهایم انجام شده بود و تنها مشکل شهرداری که باعث می شود هر بار طرح های پیشنهادی ام را به بهانه های مختلف رد کند، این است که کار طراحی نمای ساختمانم را به تیم شهرداری نمی دهم.

او با بیان اینکه طرح های پیشنهادی اش هیچ مشکلی ندارند، گفت: من تمام ضوابط طراحی نمای ساختمان را که تمام بندهایش در یک بخش نامه ۳۰ صفحه ای است، مطالعه کرده و فهمیده ام طرح من هیچ گونه مغایرتی، چه از نظر فنی و چه از لحاظ دیگر، با تبصره و بندهای آن بخش نامه ندارد. طرح های من هیچ ایرادی ندارند و شهرداری دارد با این موضوع سلیقه ای برخورد می کند.

او اظهار کرد: یکی از دلایل مخالفت های شهرداری این مسئله است که باید طرح نمای ساختمان من با ساختمان های همسایه هم خوانی داشته باشد، در حالیکه همزمان با ساختمان من، ساختمان های دیگری هم ساخته شده اند که نمای آنها کاملا با نماهای ساختمان های اطراف مغایرت دارند، اما اجازه انجام طرح هایشان داده و اجرا شده اند، من حتی می توانم برای اثبات گفته هایم شماره پرونده این ساختمان ها و مدارک لازم در این زمینه را ارائه دهم.

این مالک ساختمان در ادامه بیان کرد: جلسه کمیته شهرداری به این صورت است که اگر در این کمیته یک نفر از اعضا به درخواست ارباب رجوع رای منفی بدهد، باقی افراد کمیته هم متعاقب آن، رای منفی می دهند و من هربار در این جلسه از اعضا می خواهم به عنوان یک تیم مهندس، برایم توضیح دهند که دقیقا ایراد فنی طرحی که ارائه داده ام کجاست، برای بیرون انداختنم با حراست تماس می گیرند، در حالی که هیچ بحث و جدلی اتفاق نمی افتد و من تنها از آنها می خواهم که ایراد کارم را برایم توضیح دهند.

او در پایان تصریح کرد: ایراداتی که شهرداری به طراحی نمای ساختمانم می گیرد اصلا منصفانه و محکمه پسند نیست، اما همانطور که تا به امروز برای انجام مراحل کارهایم، قانونی عمل کرده ام، برای پیگیری های بعدی هم به همین رویه ادامه خواهم داد. من این موضوع را با رسانه در میان گذاشتم تا بلکه صدایم شنیده شود و برای حل مشکلم و پاسخگویی شهرداری به آن، قدمی برداشته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز