مجید رضا زاده خبر داد:

مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۲:۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۴۱۶۱۹
مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می‌شود
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز مشاوره ژنتیک با رویکرد بیماریابی فعال در 240 مرکز مشاوره سازمان بهزیستی است که در این زمینه مشاوران این مراکز زوجین را پیش از ازدواج مشاوره می‌کنند. اجرای مشاوره غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مجید رضازاده با اشاره به مشاوره غربالگری ژنیتک قبل از ازدواج گفت: درحال حاضر 2500 پزشک، آموزش مشاوره غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج را فرا گرفته‌اند و در این طرح افرادی که دچار اختلالات ژنتیک باشند، شناسایی می‌شوند و برای اجرای این طرح از 2 سال گذشته مراکز ژنتیک در 62 شهر راه‌اندازی شده است.

وی از فعالیت‌های2200 مرکز درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط پایگاه‌های اقامتی کوتاه مدت، میان و بلند مدت ارائه می‌شود و در سال 94 در حوزه درمان به 600 هزار نفر در کشور خدمات ارائه شده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآوری کرد: پوشش بالای90 درصد اجرای این طرح در بیمارستان‌ها از مهمترین ‌های حوزه پیشگیری از معلولیت این سازمان در سال 95 است.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف خریداری دستگاه‌های سنجش شنوایی و تجهیز بیمارستان‌ها به این دستگاه از مهمترین برنامه‌های در دست اجرای این سازمان است.

رضازاده با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه پیشگیری از اعتیاد افزود: در حال حاضر 5000 تیم اجتماع محور در محلات با مشارکت مردم در حوزه اعتیاد فعالیت و اطلاع رسانی می کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: مراکز مشاوره ژنتیک با رویکرد بیماریابی فعال در 240 مرکز مشاوره، یکی از سیاست‌های سال 95 سازمان بهزیستی است که در این زمینه مشاوران این مراکز زوجین را پیش از ازدواج مشاوره می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز