ناصر صبحی خبر داد:

آغاز جلسات هماهنگی برنامه های هفته ازدواج

۱۳۹۵/۰۵/۱۷ - ۱۴:۲۷:۵۰
کد خبر: ۴۴۲۲۸۸
آغاز جلسات هماهنگی برنامه های هفته ازدواج
هر ساله مصادف با ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و هفته منتهی به آن برنامه های هماهنگی در سراسر کشور با عنوان هفته ازدواج اجرا می شود و امسال نیز این برنامه ها از 13 شهریور لغایت 19 شهریور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، اولین جلسه تشریح برنامه های هفته ازدواج سال 1395 با حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده و نمایندگانی از سمن های مرتبط در دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده و وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر تسهیلات اقتصادی در زمینه خرید جهیزیه، تسهیلات اقتصادی به زوجین جوان و بحث اشتغال و مسکن جوانان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگانی از برخی از سمن های فعال و برتر در حوزه ازدواج و خانواده برگزار شد کم و کیف ارایه خدمات و تسهیلات اقتصادی به زوجین جوان از جمله:: 

تقویت ساختارهای خیریه در بحث ازدواج

ترویج سنت حسنه وقف در امر ازدواج با کمک سازمان اوقاف

تأمین مسکن زوجین کم بضاعت از طریق خیرین مسکن ساز

چگونگی رایزنی برای تأمین مسکن مهر برای زوجین جوان

طرح تأمین جهیزیه ارزان و اقساطی از طریق رایزنی با بانک ها

چگونگی امکان در اولویت قرار دادن متأهلین در سهمیه های  استخدامی

وهمچنین چگونگی تعامل با تولیدکنندگان لوازم منزل برای خرید با تخفیف و اقساطی زوجین جوان، مورد بحث و برسی قرار گرفت.

همچنین توسعه کمی وکیفی مراکز مشاوره ازدواج وخانواده، آموزشهای مربوط به ازدواج وخانواده، برگزاری دوره های مشاوره ای ویژه زوجین و خانواده ها،از جمله  برنامه های دیگری است که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

طرح گردشگری ارزان زوجین جوان با تعامل با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین تعامل با مراکز تفریحی و گردشگری از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است هر ساله مصادف با ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و هفته منتهی به آن برنامه های هماهنگی در سراسر کشور با عنوان هفته ازدواج اجرا می شود که امسال نیز هفته ازدواج از 13 شهریور لغایت 19 شهریور برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز