محمدحسن زدا:

پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان مرداد ماه به حساب آنها واریز می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۷ - ۱۵:۵۶:۳۸
کد خبر: ۴۴۲۳۳۳
پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان مرداد ماه به حساب آنها واریز می‌شود
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: مابه‌التفاوت ناشی از افزایش 14 درصدی حقوق سال 95 بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی روز 27 مرداد به حساب آنان واریز خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: مابه‌التفاوت ناشی از افزایش 14 درصدی حقوق سال 95 بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی روز 27 مرداد به حساب آنان واریز خواهد شد.

محمدحسن زدا خاطر نشان کرد: حقوق مردادماه بازنشستگان طبق روال از بیستم این ماه به حساب آنان واریز می‌شود اما مابه‌التفاوت افزایش مستمری دو ماه ابتدای سال (فروردین و اردیبهشت) بازنشستگان و مستمری‌بگیران به‌صورت جداگانه به حساب آنان در سراسر کشور واریز می شود. حقوق بازنشستگان امسال 14 درصد افزایش داشته است.

زدا با بیان اینکه در حال حاضر حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی 812 هزار تومان و حداکثر 5 میلیون و 600 هزار تومان است، گفت: مابه‌التفاوت دو ماه ابتدای سال برای هر بازنشسته متفاوت است و متناسب با حقوق او محاسبه می‌شود، اما به طور میانگین بر‌اساس کف و سقف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، رقمی بین 227  هزار تا یک میلیون و 568 هزار تومان به حساب آنان واریز خواهد شد.

به گفته وی سازمان تأمین اجتماعی با تحت پوشش داشتن 2 میلیون و 900 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر، ماهانه 3 هزار و 200 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند.

زدا در ادامه خاطر نشان کرد: رویکرد سازمان تأمین اجتماعی حمایتی است و میان بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی آن تفکیکی وجود ندارد چرا که همه بخش‌های این سازمان در جهت خدمت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان حرکت می‌کنند، لذا امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور و افزایش توان مالی سازمان تأمین اجتماعی وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان ارتقا یابد.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به رشد مستمری‌ها در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های 92 و 93 مستمری‌ها 2 درصد، سال 94 مستمری 15درصد و در سال 95 هم 14 درصد رشد داشته و در مجموع در دولت یازدهم با افزایش 79 درصد مستمری‌ها روبه‌رو بوده‌ایم این درحالی است که در 8 سال دولت قبل 43 درصد مستمری‌ها‌ رشد داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز