طرح آشنایی دانش آموزان و کودکان با مترو آغاز شد؛

حرکت قطار دانایی در شهر زیر زمینی

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۱:۰۵:۱۳
کد خبر: ۴۴۶۵۱۴
حرکت قطار دانایی در شهر زیر زمینی
معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران با همکاری سازمان بسیج شهرداری تهران طرح آشنایی دانش آموزان و کودکان با مترو را با حضور 200 نفر از فرزندان کارکنان سازمان بسیج شهرداری تهران در سه مقطع ابتدایی و متوسط یک و دو آغاز کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد بنی حسن سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: این طرح با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان و کودکان جهت استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و فرهنگ استفاده صحیح از این وسیله حمل و نقل اجرا شد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با حضور در ایستگاه ورزشگاه آزادی، ابتدا با عبور از گیت و رسیدن به سالن تقسیم ایستگاه های مترو و نحوه تهیه انواع بلیت آشنا می شوند افزود: در همین فضا موزه سیار علم و فناوری برای آشنایی و تماس با اشیاء و ابزارهای علمی و انجام آزمایشات نیز برپا است.

 

بنی حسن تصریح کرد: برنامه های ایستگاه ورزشگاه آزادی شامل مسابقه و بازی های دست جمعی است تا کودکان در حین بازی با مسیرهای مختلف مترو ،فرهنگ مترو سواری و مراحل تعمیر و نگهداری قطار آشنا شوند.

 

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه طرح قطار دانایی با ارائه برنامه های شهروندی مثل بلیت زنی، خط زرد لب سکو، آسیب های پله برقی، رعایت نظافت شخصی و نظافت ایستگاه و احترام به سالمندان فرهنگ درست متروسواری را به دانش آموزان آموزش می دهد گفت: مرحله دوم دانش آموزان به صورت تقسیم بندی شده ساماندهی می شوند و از غرفه های بازی، سرگرمی و آموزشی که در ایستگاه مستقر شده اند استفاده می کنند.

بنی حسن افزود: دانش آموزان بعد از ایستگاه ورزشگاه آزادی با حرکت به سمت ایستگاه صادقیه برای بازدید از مترو واش و محل تعمیر و نگهداری قطار ها به پایانه صادقیه می روند.

 

وی در پایان گفت: این طرح تا 10 شهریور ماه با حضور 3 هزار دانش آموز اجرا خواهد شد و طی مذاکراتی که با آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته در صورت تمایل این طرح را برای آنها نیز اجرایی خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز