معاون درمان وزارت بهداشت خبرداد:

خبر خوش وزارت بهداشت برای زوج‌های نابارور

۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۱۵:۵۹:۱۱
کد خبر: ۴۵۳۱۷۳
خبر خوش وزارت بهداشت برای زوج‌های نابارور
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از امروز خدمات تشخیصی، درمانی ناباروری تحت پوشش وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و ما 85 درصد هزینه‌های آن را در مراکز دولتی می‌پردازیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت خبر جدیدی را در حوزه ناباروری به عنوان مژده‌ای به زوج‌های نابارور اعلام می‌کنم، گفت: از امروز همه زوج‌های نابارور که تعدادشان در کشور دو میلیون زوج است می‌توانند از پوشش طرح تحول نظام سلامت برای هزینه‌هایشان بهره مند شوند. در قالب این برنامه 85 درصد تعرفه دولتی خدمات ناباروری برای همه زوج‌های نابارور در سراسر کشور پرداخت می‌شود.

وی افزود: البته این اقدام با رعایت جنبه‌های طبی و تخصصی که در دستورالعمل آمده است، انجام می‌شود. باید توجه کرد که پیش از این ما به بخشی از این زوج‌ها که تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند کمک می‌کردیم اما امروز این خدمت را به همه زوج‌های نابارور ارائه می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم در آینده این خدمات را تحت پوشش بیمه درآوریم.

آقاجانی از اعتبار 105 میلیاردی این برنامه خبر داد و افزود: در حال حاضر این دو میلیون زوج نابارور این امکان را دارند که با توجه به نیازهای درمانی‌شان و ظرفیت مراکز ما از این برنامه استفاده کنند.

وی همچنین اظهار کرد: در عین حال باید توجه کرد که خدمات ناباروری شامل خدمات دارویی و خدمات تشخیصی - درمانی است که ما خدمات تشخیصی، درمانی آن را پوشش می‌دهیم. البته برخی داروهای درمان ناباروری از سوی سازمان غذا و دارو یا سازمان‌های بیمه گر پوشش داده می‌شود که البته کامل نیست، اما آنچه زوج‌ها را اذیت می‌کرد خدمات تشخیصی و درمانی بود.

وی در عین حال گفت: در قالب این برنامه ما 85 درصد هزینه‌های تشخیصی - درمانی ناباروری را پوشش می‌دهیم، یعنی مثلا به ازای یک IVF یک میلیون و 700 هزار تومان یارانه می‌دهیم و چیزی حدود 300 هزار تومان را هم بیماران پرداخت می‌کنند. این در حالیست که در گذشته کل هزینه را مردم می‌دادند. البته این تعرفه دولتی است یعنی اگر به مرکز دولتی یا خصوصی طرف قرارداد با دانشگاه مراجعه شود این هزینه به زوج‌ها پرداخت می‌شوند و هر خدمت نیز تا سه نوبت تحت پوشش قرار می‌گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه این نشست به اقدامات انجام شده در حوزه هتلینگ بیمارستان‌ها اشاره و اظهار کرد: پیش از طرح تحول نظام سلامت 67 درصد بیمارستان‌ها فرسوده بودند و حتی بیمارستان‌هایی داریم که بالای 100 سال قدمت دارند. بر این اساس طرحی برای بهبود وضعیت هتلینگ آغاز شد و اکنون بر اساس آن دو میلیون متر مربع فضای فیزیکی و 40 هزار تخت بیمارستانی بازسازی شده‌اند. همچنین 77 هزار قلم تجهیزات هتلینگ در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته و 12 هزار و 500 اتاق پرستاری نیز تجهیز و بازسازی شده است. در عین حال 27 هزار قلم تجهیزات پزشکی متوسط و سنگین از حداقل 50 میلیون تا سقف پنج میلیارد تومان برای بیمارستان‌های وزارت بهداشت و با تمرکز بر نقاط محروم فراهم شده است. به طوریکه اکنون به هر منطقه‌ای بروید هم روند بازسازی و نوسازی را می‌بینید و هم تجهیزات متعددی را مانند سی تی اسکن، رادیولوژی و ... را مشاهده می‌کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز