احد وظیفه در گفت‌وگو با برنا خبر داد؛

افزایش نسبی دمای هوا در نیمه شمالی کشور/ پیش بینی بارش باران و رعد و برق در شمال شرق کشور

۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۱۶:۳۴:۴۷
کد خبر: ۴۵۳۱۸۷
افزایش نسبی دمای هوا در نیمه شمالی کشور/ پیش بینی بارش باران و رعد و برق در شمال شرق کشور
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: مناطق استان‌های شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بتدریج شمال شرق کشور در ساعات بعدازظهر بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گفت: طی سه روز آینده پاره‌ای از مناطق استان‌های شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بتدریج شمال شرق کشور  در ساعات بعداز ظهر بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد را خواهند داشت.

وی ادامه داد: امروز و فردا افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت و نفوذ توده هوای خنک به این مناطق از روز پنج شنبه تا روز شنبه علاوه بر ابرناکی، بارش باران، وزش باد، کاهش محسوس دما نیز دراین مناطق پیش بینی شده است.

وظیفه افزود: همچنین این کاهش دما در سواحل شمالی 7 تا 12 درجه، در شمال غرب 5 تا 7 درجه و با قدری تاخیر در شمال شرق کشور 5 تا 7 درجه خواهد بود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده در ادامه داد: آسمان تهران در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 37 و 35 درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها در روز پنج شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و در روز جمعه علاوه بر مناطق فوق در استان خراسان شمالی خواهد بود و همچنین سه روز آینده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک مهم‌ترین پدیده جوی خواهد بود و در جنوب غرب و غرب کشور طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود و در روزهای پنج شنبه و جمعه دریای خزر هم مواج پیش‌بینی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز