احمد تویسرکانی خبر داد:

حذف اسناد دست نویس در تمامی دفاتر اسناد کشور

۱۳۹۵/۰۶/۱۱ - ۱۰:۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۵۳۷۶۶
حذف اسناد دست نویس در تمامی دفاتر اسناد کشور
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دفتر اسناد دست نویس در تمامی دفاتر اسناد کشور حذف می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، احمد تویسرکانی، در همایش ملی صیانت از وقف با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی که در محل مجتمع فرهنگی تربیتی میلاد مشهد برگزار شد، گفت: از امروز دفاتر اسناد دست نویس در کشور حذف می‌شوند و از این به بعد تمامی این امور الکترونیکی انجام می‌شود.

تویسرکانی افزود: با تصمیم رئیس قوه قضائیه هیچکس عنوان "ثبت با سند برابر است" را نمی‌ نویسد و با یک راهبرد منظم، اهداف را دنبال می‌کنیم.

او ادامه داد: در بحث حذف دفاتر سنتی از دفترخانه‌های اسناد رسمی، بررسی‌های دقیق کارشناسی انجام شده است و با این تصمیم بهره وری خوبی در بحث نیروی انسانی ایجاد خواهد شد.

تویسرکانی کاهش قابل توجه جرائم احتمالی را از مزایای الکترونیکی شدن دفاتر دفترخانه‌ها خواند و گفت: وقتی که دفتر، سنتی باشد احیانا ممکن است سردفتر یا فرد متخلف بتواند از اوراقی که در سیستم قبل وجود دارد سوءاستفاده کند.

تویسرکانی با اشاره به اینکه یکی از محورهای تسریع امور، تثبیت مالکیت‌ها است، خاطر نشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه ثبت رسمی مالکیت‌‌ها است بنابراین در زمینه تثبیت مالکیت‌‌ها پیگیر بودیم و براساس قانون کاداستر در مجلس مشخص شد که در مدت 5 سال مسئله مالکیت دولت تعیین تکلیف می شود.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه اسناد مالکیت مردم در سطح شهرها را تا 99 درصد جمع‌ آوری کردیم، افزود: اگر در دو سال آینده کل مستندات اوقاف و منابع طبیعی و امور اراضی به سازمان ثبت اسناد تحویل داده شود می‌ توانیم در زمینه تثبیت مالکیت کشور هم به نتیجه برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز