مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

آموزش و پرورش جایگزین خانواده نیست

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۱۰:۴۷:۴۷
کد خبر: ۴۵۶۴۱۰
آموزش و پرورش جایگزین خانواده نیست
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش برای رفع بسیاری از مشکلات دانش آموزان که ناشی از خلا عاطفی خانواده است ، نیازمند همکاری همه نهادها می باشد، چرا که آموزش و پرورش نمی تواند جایگزین خانواده باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس ، حمید رضا آذری در همایش معاونین آموزشی و کارشناسان آموزش متوسطه ادارات  آموزش و پرورش سراسر فارس ،با اشاره به مشکلات موجود آموزش و پرورش گفت: در هر شرایط سختی ، همواره راه حل مناسبی نیز وجود دارد و خلاقیت یکی از ویژگی های انسان است که نیاز به امکانات ندارد و با بهره گیری از آن می توان بسیاری از مشکلات را رفع نمود.
وی افزود: باید برای بهتر شدن وضعیت موجود و استفاده از امکانات و  همچنین  افزایش توانمندی همکاران خود برنامه ریزی داشت و با خلاقیت می توان بخشی از مشکلات موجود در آموزش و پرورش  را کاهش داد.
مدیر کل  آموزش و پرورش فارس از فرهنگیان خواست تا  با انگیزه و امیدوارانه ، برای بهبود کیفیت آموزشی، بویژه در مناطق روستا یی تلاش کنند.
آذری با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش فارس در 3 سال گذشته افزود: آموزش و پرورش فارس  توانسته ،با بهره گیری از خلاقیت و در سایه  تلاش فرهنگیان استان ،در آمد اختصاصی خود  را 300 درصد افزایش دهد.
وی با اشاره به توانمندی خاص فرهنگیان در زمینه های مختلف  افزود:  می تواند با بهره گیری از پتانسیل آموزش و پرروش در زمینه نیروی انسانی توانمند آن ، کشور را بیمه کند ، چنانچه هرکدام از نیروهای آموزش و پرورش که در پست های اداری سایر نهادها مشغول هستند موفق بوده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با انتقاد از ساختار متمرگز در آموزش و پرورش گفت:آموزش و پرورش قبل از نیاز به پول و اعتبار ،به اصلاح ساختار  و تمرکز زدایی در تصمیم گیری ها نیاز دارد، چرا که بسیاری از مشکلات موجود ما به ساختار بر می گردد  و راهی به جز این نیست.
مدیر کل  آموزش و پرورش فارس گفت: اگر بخواهیم این نهاد را رشد دهیم باید ساختار ها  آن را اصلاح کنیم و مدل هایی را برای اداره آن طراحی کنیم که مبتنی بر  نیازهای منطقه ای و بومی باشد.
آذری گفت: در تمامی دنیا  به این نتیجه رسیده اند که باید مدل های  اداره کشور را تغییر داد و تا زمانی که  مدل اداره اقتصاد ، سیاست و فرهنگ کشور، علمی و منطقی نباشد، اصلاح نیز  امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی آموزش و پرورش  گفت: آموزش و پرورش  نهادی مظلوم است، چرا که بسیاری از مشکلات اجتماعی ،به واسطه دانش آموزان به این نهاد منتقل شده و آموزش و پرورش نیز در برابر آن  جایی برای دفاع از خود ندارد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس بر لزوم توجه به کیفیت دانش آموزان که وارد آموزش و پرورش می شوند  تاکید کرد و گفت: مشکلات ناشی از طلاق و کمبود های عاطفی آن ، کیفیت دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد .
آذری بیان کرد: آموزش و پرورش برای رفع بسیاری از اینگونه مشکلات ، نیازمند همکاری همه نهادها می باشد، چرا که آموزش و پرورش نمی تواند جایگزین خانواده باشد و تنها نقش مکمل را ایفا می کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز