وزیر ورزش و جوانان در گفت‌و‌گو با برنا:

معاونت ساماندهی امور جوانان از جایگاه بالایی برخوردار است/ افزایش ۵برابری بودجه جوانان

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۴:۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۶۱۷۸۵
معاونت ساماندهی امور جوانان از جایگاه بالایی برخوردار است/ افزایش ۵برابری بودجه جوانان
گودرزی گفت: در سالی که وزارت ورزش و جوانان به من تحویل داده شد، حدود 7 میلیارد تومان برای جوانان اختصاص داده شده بود اما اکنون این رقم حدود 35 میلیارد تومان شده است. درست است که این رقم برای این حجم از فعالیت های جوانان عدد کمی است اما امیدواریم دولت عنایت ویژه تری به جوانان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، محمود گودرزی در پایان شصت و پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: شصت و پنجمین جسله ستاد ملی ساماندهی جوانان با حضور نمایندگان مختلف سازمان ها و وزارتخانه ها برگزار شد. این جلسات معمولا ماهی یک بار برای هماهنگی فعالیت های حوزه جوانان برگزار می شود. در ابتدای جلسه قرار بود طبق روال یکی از استانداران گزارشی را درباره فعالیت آن استان در حوزه جوانان ارائه دهد که متاسفانه جلسه استاندار خراسان شمالی به دلیل سفر دکتر جهانگیری به آن استان، استاندار خراسان شمالی نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند.

گودرزی افزود: در جلسه امروز نماینده سازمان تبلیغات اسلامی گزارش مفصلی را مفصلی درباره فعالیت هایی که در حوزه جوانان دارند ارائه کرد. فعالیت های فرهنگی، آموزشی، تبلیغی و... گزارش های خیلی خوبی بود و با بحث های مفصلی که بین کلیه اعضای شرکت کننده انجام شد، در جهت تجمیع و هماهنگ سازی فعالیت ها تلاش می شود تا از برگزار کردن فعالیت های تکراری جلوگیری شود و دستگاه ها  بتوانند خدمات اثربخش تری به جامعه ارایه کنند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین یک گزارش توسط نماینده وزارت راه و شهرسازی در خصوص سکونت گاه های غیررسمی در حاشیه کلان شهرها به خصوص شهر مشهد و سبزوار ارائه شد که تهران هم در دستور کار این طرح قرار دارد و آن هم یکی از تکالیفی است در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی که فرمایش مقام معظم رهبری است و بایستی گزارش این مهم در محضر ایشان داده شود. موارد مفصلی در این جلسات بحث شد و امیدوار هستیم که خروجی این جلسات، هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه ها باشد. در واقع جلوگیری از آسیب های اجتماعی و کمک به جوانان کشور و جلوگیری از بروز احتمالی مشکلاتی که در سر راهشان مهم ترین هدف برگزاری این جلسات است.

گودرزی درباره این موضوع که چهار سال از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی گذشته است و جایگاه جوانان در این وزارتخانه چیست، گفت: جایگاه تشکیلاتی جوانان در وزارت ورزش و جوانان از لحاظ ساختاری معاونت است. یک معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارتخانه وجود دارد که به لحاظ ارزش کار جایگاه این معاونت جایگاه بالایی بوده و وظایف سنگینی به عهده دارد و یکی از وظایف عمده این معاونت هماهنگ سازی تمام دستگاه ها در حوزه جوانان است. مطرح و پیگیری کردن مطالبات جوانان  از  وزارتخانه ها و نهادها، از دیگر وظایف مهم این معاونت است. 

گودرزی درباره اعتبارات اختصاص یافته به جوانان، گفت: از نظر اعتبارات البته محدود است. آن زمانی هم که سازمان ملی جوانان بود، هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ بخش جوانان محدود بود. وزارت ورزش و جوانان از دولت به منظور جذب نیروی انسانی و کسب اعتبارات بیشتر درخواست کمک کرد و امسال هم خوشبختانه اعتبارات جوانان افزایش داده شد اما متاسفانه در حدی نیست که کفاف بدهد.

گودرزی درباره جدا شدن جوانان از وزارت ورزش گفت: البته این سوال را هر جلسه از من می پرسند و من هر جلسه همان را می گویم و حرف مرد هم یکی است. طرح جدایی جوانان از ورزش در دولت و شورای عالی جوانان تصویب نشد. در واقع سیاست دولت تدبیر و امید تداوم این روش است و بر این موضوع تاکید دارند که باید یک و یا دو دوره این طرح تجربه شود و اگر نتیجه داد، آن زمان به صورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود اما شنیده می شود که چنین طرحی در مجلس شورای اسلامی توسط چند تن از نمایندگان در حال پیگیری است.

گودرزی درپایان درباره سهم جوانان نسبت به ورزش در بودجه گفت: سهم جوانان از زمان ادغام بسیار کم و محدود بوده است، در سالی که وزارت ورزش و جوانان به من تحویل داده شد، حدود 7 میلیارد تومان برای جوانان اختصاص داده شده بود اما اکنون این رقم حدود 35 میلیارد تومان شده است. درست است که این رقم برای این حجم از فعالیت های جوانان عدد کمی است اما امیدواریم دولت عنایت ویژه تری به جوانان داشته باشد.

 محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در طول ماه یک جلسه درباره حوزه ورزش برگزار می‌کند. این موضوع در حالی است که وزیر ورزش و جوانان در ماه دو جلسه را به حوزه جوانان اختصاص داده که این نشانگر توجه ویژه مسئولین به حوزه جوانان در دولت تدبیر و امید است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز