تقدیر نماینده ولی فقیه در فارس از ساره جوانمردی

آیت الله ایمانی: افتخار آفرینی یک بانوی محجبه در میادین بین المللی، حجت الهی برای دنیا است

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۵:۵۰:۴۱
کد خبر: ۴۶۱۸۷۱
آیت الله ایمانی: افتخار آفرینی یک بانوی محجبه در میادین بین المللی، حجت الهی برای دنیا است
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: این ها حجت های الهی است که به جهان نشان داده می شود و به دنیا اعلام می کند که در شرایطی که جامعه بشری می خواهد کمالات بانوان را در برهنگی نشان دهد خانم جوانمردی با حفظ حجاب گوی سبقت را از دیگران می ربایند و افتخار می آفرینند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، حضرت آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار بانوی شیرازی قهرمان تیراندازی پارالمپیک برزیل با وی بیان کرد: آنچه در این المپیک و المپیک های مربوط به جانبازان و کسانی که محدودیت حرکتی دارند اتفاق افتاد نشان داد که انسان فرزند اراده و خواست خود است، و هر چه بخواهد می تواند، حتی اگر محدودیت های مختلفی سر راهش باشد.
آیت الله ایمانی افزود: اراده و خواست انسان همه موانع و مشکلات را برمی دارد و او را به عنوان یک چهره برتر به جامعه معرفی می کند و این نشان از قدرت روحی انسان است که خداوند متعال انسان را به گونه ای آفریده که خواست او مساوی است با توانستن.
وی بیان کرد: از همه جانبازان عزیز و معلولینی که در این مسابقات افتخار آفریدند، تلاش کردند و زحمت کشیدند چه کسانی که مدال گرفتند و چه کسانی که توفیق نصیبشان نشد، به سهم خود و به عنوان یک شهروند ایرانی و فرد مسلمان تشکر می کنم.
امام جمعه شیراز سپس با اشاره به موفقیت های بانوی بانوی محجبه کشورمان در عرصه های بین المللی گفت: این ها حجت های الهی است که به جهان نشان داده می شود و به دنیا اعلام می کند که در شرایطی که جامعه بشری می خواهد کمالات بانوان را در برهنگی نشان دهد و حجاب را برای آن ها مانع رشد و ترقی معرفی کند، خانم جوانمردی به دنیای امروز و آینده و نسل های آینده نشان دادند با حفظ حجاب مد نظر اسلام تمرین ها را انجام می دهند، مسافرت خارج را انجام می دهند، در عرصه مسابقات شرکت می کنند و گوی سبقت را از دیگران را نه فقط یک بار بلکه دوبار می ربایند.
وی افزود: این ها مسائلی است که استثنائات تاریخ است که یک خانم در عرصه مسابقه دو بار بر روی سکوی افتخار، با حفظ همه ابعاد و حدودی که اسلام برای یک انسان قائل است، بایستد.
آیت الله ایمانی، جوانمردی را افتخاری برای دنیای اسلام، کشور ایران، انقلاب اسلامی، استان فارس و خانواده خواند و خطاب به وی گفت: به این حالت خاص شما و به این تلاش مضاعفتان و حفظ حجاب و حرمتی که برای نسل زنان قائل هستید درود میفرستم و این موفقیتها را به خانواده و مربیان و کسانی که این امکانات را ایجاد کردند تبریک می گویم و به سهم خود از آن ها تشکر می کنم و توفیق مضاعف شما را از خدای متعال مستدعی هستم و از اینکه در مصاف های مختلف تبریک می گویم و از اینکه پرچم کشورمان را دوبار به اهتزاز در آوردید سپاسگذارم.
وی همجنین با بیان اینکه صحنه های مختلف زندگی منحصر به المپیادهای ورزشی نیست بلکه المپیادهایی است که در مصاف با کسانی است که ممکن است به جامعه، کشور، مردم و آینده کشورما کینه داشته باشند، پیروزی ورزشکاران را در این عرصه ها از خداوند خواستار شدند.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به درگذشت بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار جانباز کشورمان در پارالمپیک حضور باشکوه مردم شیراز در تشییع پیکر وی را نشان از روحیه قدردانی مردم عنوان کرد و گفت: بالاخره کسی که جانبازی 51درصد داشته، جز شهادت اجر و مزد دیگری ندارد و امیدوارم فعالیت بنیاد شهید برای احراز شهادت ایشان مثمر ثمر واقع شود.
001
قهرمان دو طلایی پارالمپیک ریو2016 نیز در این دیدار خطاب به حضرت آیت الله ایمانی بیان داشت: زمانی که پیامتان در ریو به من رسید، بسیار خوشحال شدم که توانسته ام مسئولین و هموطنانم را شاد کنم.
ساره جوانمردی افزود: همیشه سعی کرده ام بدون پرداختن و ورود به حاشیه ها، برای اعتلای نام ایران و برای عزت وطنم بجنگم و این راه را ادامه می دهم تا همیشه بتوانم با افتخار پرچم کشورم را در میادین مختلف بلا ببرم.
وی ادامه داد: این تنها کاری است که از دست من بر می آید و می توانم برای کشورم انجام دهم.
002
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز نیز در این نشست گفت: در کاروان پارالمپیک ریو 110 ورزشکار از کشورمان حضور داشتند که سهم استان فارس از این تعداد 7 ورزشکار بود.
محسن سالاری با بیان اینکه خانم جوانمردی یکی از شاخص ترین چهره های حاضر در این کاروان بود، افزود: وی نه فقط در ورزش بلکه در اخلاق و رعایت شئونات اسلامی نیز سرآمد و الگو هستند و همانطور که در پیام تبریک نماینده ولی فقیه در فارس ایشان را الگوی بانوان مسلمان معرفی کرده بودند، مسئولیت ایشان سنگین تر خواهد بود.
سالاری ضمن تقدیر از توجه نماینده ولی فقیه به امر ورزش اظهار کرد:  در عین این همه مسائلی که در استان وجود دارد باز هم برای جامعه ورزش جای امید دارد که ورزش در اولویت برنامه های نماینده مقام معظم رهبری در استان است و امیدواریم بتوانیم آنچه خواسته رهبر معظم انقلاب و نماینده ایشان در استان است را تحقق ببخشیم.
0003
مختار نورافشان رئیس هیئت ورزش های معلولین و جانبازان استان فارس نیز در این دیدار از توجه و عنایت مسئولین استان و به خصوص نماینده  ولی فقیه در استان به امور جانبازان و ایثارگران تقدیر کرد.
در پایان این دیدار لوح تقدیر و هدیه ویژه نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به پاس افتخار آفرینی ساره جوانمردی به وی اهدا شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز