رضا درمان به برنا خبر داد:

اهدای ۳۵۰۰ دست لباس مدرسه به دانش‌آموزان نیازمند

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۰:۳۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۵۳۰۶
اهدای ۳۵۰۰ دست لباس مدرسه به دانش‌آموزان نیازمند
مدیرعامل موسسه خیریه جامعه یاوری فرهنگی از توزیع بیش از 3500 دست لباس فرم مدرسه میان دانش‌آموزان نیازمند خبر داد.

رضا درمان  در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش «خبرگزاری برنا» با اشاره به اینکه لباس‌ها از محل کمک‌های مردمی تامین شده و روز گذشته در مدارس بیرجند، مود و چهکند توزیع شد، گفت: بسیاری از  دانش‌آموزان مناطق محروم به خاطر هزینه‌های ناچیز تهیه لوازم تحریر یا رفت و آمد به مدرسه ترک تحصیل می‌کنند. به همین دلیل جامعه یاوری هر سال در آستانه سال جدید تحصیلی با شناسایی دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم، تجهیزات مورد نیاز تحصیل آنها را فراهم می‌کند تا موانع کوچک بر سر راه تحصیل این  دانش‌آموزان برداشته شود.

او افزود: امسال پروژه تامین مایحتاج  دانش‌آموزان در قالب کمپینی به نام مداد جادو و در ابعاد بزرگتری اجرا شده و حتی شرکت‌های خصوصی با در اختیار قرار دادن امکانات تبلیغی یا تامین بخشی از لوازم تحریر اهدایی ما را در حمایت بهتر از  دانش‌آموزان یاری کرده‌اند.

درمان با اشاره به این که جذب کمک‌های مردمی از طریق این کمپین تا پایان مهرماه ادامه دارد گفت: علاوه بر پوشاک، به دانش‌آموزان نیازمندی که از طریق معتمدین محلی و آموزش و پرورش استان‌ها شناسایی کرده‌ایم، کوله پشتی‌های حاوی لوازم تحریر اهدا خواهد شد. همچنین بازآموزی معلمان مناطق محروم هدف دیگری است که از طریق کمک‌های مردمی به آن خواهیم پرداخت.

او با بیان این که خیریه جامعه یاوری از سال 1362 شروع به فعالیت کرده است تصریح کرد: «در 33 سالی که از فعالیت خیریه جامعه یاوری می‌گذرد، حوزه فعالیت‌ ما استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و... بوده و 840 پروژه مدرسه سازی را در مناطق محروم این استان‌ها احداث کرده‌ایم. البته به دلیل نیاز بیشتر استان خراسان جنوبی، 431 پروژه در این استان متمرکز بوده است.

وی با اشاره به طرح «تولید حین آموزش» جامعه یاوری خاطر نشان کرد: این طرح از سه سال پیش در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود و هدف از آن مهارت آموزی به دانش‌آموزان و آماده کردن آنها برای ورود به بازار کار است تا فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای بعد از پایان تحصیل بیکار نمانند.

مدیرعامل موسسه خیریه جامعه یاوری فرهنگی ادامه داد: این طرح را از هنرستان‌های طراحی و دوخت آغاز کرده‌ایم و به زودی کارگاه‌های درودگری را هم پوشش خواهیم داد. در این طرح ما کارگاه‌های فنی حرفه‌ای مناطق محروم را با پارچه و چرخ خیاطی تجهیز کرده و به دانش‌آموزان سفارش دوخت می‌دهیم. آنها در ازای تولیدات با کیفیت خود دستمزد می‌گیرند و محصولات تولیدی کارگاه در آستانه نوروز و در آغاز سال تحصیلی میان کودکان نیازمند همان استان توزیع می‌شود.

به گفته درمان، کمپین مداد جادو ضمن حمایت از طرح تولید حین آموزش، هم به مهارت آموزی دانش‌آموزان کمک می‌شود و هم لباس‌های بیشتری تولید و در اختیار نیازمندان استان‌های محروم قرار می‌گیرد.

او با اشاره به ضرورت به روز شدن دانش معلمان و مربیان مناطق دور دست کشور گفت: معلمان مناطق محروم با وجود پشتکار و دلسوزی فراوان، گاهی به دلیل دور بودن از مرکز از دانش روز محروم‌اند و نیازمند این هستند که روش‌های نوین و موثر آموزشی را فرا بگیرند.

درمان تصریح کرد: یکی از اهداف ما به عنوان یک موسسه خیریه فعال در امور آموزشی این است که دوره‌های آموزشی استاندارد و به روز را با به کار گیری متخصصان حوزه آموزش کودک برای آنها برگزار کنیم که در همین راستا در سال گذشته دو طرح آواورزی و الفباورزی و «با من بخوان» را برای 1024 نفر از معلمان استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برگزار نمودیم.

مدیرعامل موسسه خیریه جامعه یاوری فرهنگی با بیان این که آموزش تنها راه تغییر آینده است،افزود: همه فرزندان ایران فرزندان ما هستند و هر چه روی آموزش و توانمندتر شدن و داناتر شدن آنها کار کنیم، به آینده کشور و توسعه بیشتر جامعه خود کمک کرده‌ایم. چرا که تنها با آموزش می‌توان آسیب‌های اجتماعی و فقر و بیکاری را کاهش داد و سلامتی و رفاه بیشتری را به ارمغان آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز