سرقت با دستگاه اسکیمر؛

دزدی هفت میلیارد ریالی باسرقت اطلاعات کارت بانکی

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۵:۳۵:۵۳
کد خبر: ۴۶۷۵۷۷
دزدی هفت میلیارد ریالی باسرقت اطلاعات کارت بانکی
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مغازه داری که با استفاده از دستگاه اسکیمر توانسته بود بالغ بر هفت میلیارد ریال از کارت های بانکی مشتریان خود سرقت کند در عملیات کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش برنا از اصفهان سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با بیان این مطلب اظهار داشت:در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنها مبالغ زیادی سرقت شده بررسی موضوع در دستور کار ویژه پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود :بلافاصله پرونده ای در این زمینه تشکیل و تحقیقات وسیع وگسترده کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی برای شناسایی عامل برداشت های غیر مجاز صورت گرفته انجام شد و سرانجام هویت اصلی متهم که یک مغازه دار بود مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهم از استان اصفهان به استان دیگری رفته که بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس فتا به آن محل رفته و در یک عملیات غافلگیرانه هنگامی که قصد برداشت وجوه از حساب بانکی یکی از شهروندان را داشت دستگیر و به اصفهان منتقل شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان در خصوص نحوه سرقت صورت گرفته گفت: متهم در مغازه خود دستگاهی به نام اسکیمر قرار داده بود که وقتی کارت مشتری را برای پرداخت وجه کالا دریافت می کرد آن کارت را وارد دستگاه اسکیمر کرده و به این ترتیب کلیه اطلاعات کارت کپی برداری می شد.

مرتضوی تصریح کرد: متهم سپس این اطلاعات را با دستگاه دیگری به کارت های خام بانکی منتقل می کرد و به این ترتیب همان کارت بانکی که مشتری در اختیار داشت یک نسخه از آن نیز در دست فرد سارق قرار می گرفت و او در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب وی در خارج از استان می کرد.

وی افزود:با اعتراف صریح متهم پرونده مقدماتی تشکیل و وی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی در خصوص استفاده از دستگاه اسکیمر هشدار داد و گفت: امروزه یکی از دستگاه هایی که  برای سرقت اطلاعات مردم و به طبع سرقت حساب شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه های اسکیمر می باشد که توسط مغازه داران سودجو و فرصت طلب مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز