ششصد هزار صندلی خالی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۲:۲۷:۳۵
کد خبر: ۴۷۵۵۱۷
ششصد هزار صندلی خالی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، 600هزار ظرفیت خالی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد فرهادی امروز در نشست با روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: برخلاف آنچه درباره فضای دانشگاه ها و استقبال دانشجویان در تبلیغات و آگهی ها نمایش داده می شود، امسال با کمبود متقاضی ورود به دانشگاه ها مواجه بودیم.

وی گفت: شورای گسترش باید ظرفیت دانشگاه ها را همواره بررسی کند و واحدهای دانشگاهی تخصص گرا و دارای راهبرد شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وضع فعلی هیات علمی در کشور، بیست و هفت به یک است، گفت: امسال هزار و 500 عضو جدید هیات علمی در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.

فرهادی از افزایش سهم غیر دولتی به 50 درصد در برنامه ششم توسعه هم خبر  داد و گفت: دانشگاه پیام نور، دانشگاهی از راه دور و مجازی است که در برنامه های خود، نامناسب حرکت کرده و یک تیم تخصصی و مجرب برای اصلاح آن فعال شده است.

وی افزود: این دانشگاه می تواند نیمه حضوری به صورت نامحدود دانشجو داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه های علمی کاربردی نیز از حد کاربردی فراتر رفته اند، گفت: این دانشگاه ها نیز باید کاربردی و در راستای علوم جدید  فعالیت کنند. 

فرهادی در ادامه، ظرفیت پذیرش مقطع کارشناسی ارشد را حداکثر 20 نفر و دکتری را  پنج تا هفت نفر اعلام کرد و افزود: این آیین نامه به دانشگاه ها ابلاغ شده و در صورت تخلف، در ادامه با مشکل روبرو خواهد شد.

در این نشست مسائل و مشکلات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان شمالی، بحث و بررسی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز