حسین کوچکیان فرد:

سلطانی‌فر سابقه خوبی در استفاده از نهادهای غیر دولتی دارد

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۵:۴۲:۱۲
کد خبر: ۴۷۵۷۲۳
سلطانی‌فر سابقه خوبی در استفاده از نهادهای غیر دولتی دارد
رئیس اداره سرمایه اجتماعی، امور فرهنگی و سبک زندگی وزارت کشور گفت: مسعود سلطانی‌فر در سمت‌های قبلی خود به خوبی از ظرفیت نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی استفاده کرده است و در شرایط موجود بهترین گزینه برای این وزارتخانه است

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» حسین کوچکیان فرد گفت: رشد یک جامعه نیازمند رشد همزمان همه عوامل دخیل در جامعه است. اگر وزارت ورزش و جوانان را به عنوان یک جامعه کوچک در نظر بگیریم باید در نظر داشت که رشد این وزارتخانه نیازمند رشد همزمان دو حوزه ورزش و جوانان است.

«کوچکیان فرد» با اشاره به عملکرد فعلی وزارت ورزش و جوانان افزود: برخی فعالیت‌ها که در جامعه طرفداران بیشتری دارد و توجه‌ای بیشتری به آن می‌شود در اولویت وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است و بنابراین برخی دیگر از امور از جمله مسئله مهم جوانان آنچنان که باید پرداخته نشده است.

«کوچکیان فرد» با اشاره به اینکه بخش جوانان مغفول مانده است، افزود: وزیر جدید باید بداند که به تنهایی نمی‌تواند به حوزه جوانان بپردازد و باید از توان بخش خصوصی استفاده کند و همچنین در نقش ستادی خود فعالیت دستگاه‌های مرتبط را رصد کرده و ضمن نظارت و ارزیابی عملکرد آنها در حوزه جوانان، مسائل و مشکلاتی را که به آن پرداخته نشده و یا در سایه مانده است را پرنگ کند.

رئیس اداره سرمایه اجتماعی، امور فرهنگی و سبک زندگی وزارت کشور با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جامعه گفت: بخش خصوصی در بسیاری از موضوعات مربوط به جوانان به خوبی فعالیت می‌کند. ما در زمینه ازدواج مراکز تخصصی قوی داریم، در زمینه اوقات فراغت و در دیگر حوزه‌ها بخش خصوصی به خوبی وارد شده است و وزارت ورزش و جوانان باید این ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و تمهیدات ورود آنها را مهیا کند.

او با اشاره بر نقش بخش خصوصی بر رشد حوزه جوانان افزود: این وزارتخانه برای اینکه بتواند دو حوزه ورزش و جوانان را همزمان با هم پیش ببرد باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند. استفاده از سازمان‌های مردم نهاد و همچنین دخیل کردن فدراسیون‌های ورزشی در حوزه جوانان می‌تواند راهکار این مشکل باشد.

او از دیگر مشکلات موجود به سن جوانی اشاره کرد و گفت: ورود افراد بطور ناگهانی به سن جوانی و بدون آموزش خود مشکل ساز است و وزیر جوانان باید برای دوران پیش از جوانی یعنی نوجوانان و همچنین بعد از سن جوانی برنامه مستمر داشته باشد.

او درباره «مسعود ‌فر» وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس گفت: در سمت‌های قبلی خود به خوبی از ظرفیت نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی استفاده کرده‌اند و ‌توان گفت در شرایط موجود بهترین گزینه هستند بنابراین امیدوارم با انتخاب مشاوران خوب در این مسیر موفق باشند. البته باید در نظر داشت که نگاه مطالبه گرانه وزارتخانه و جامعه مدنی در این مسیر نقش موثر دارند که امیدوارم این بخش نقش خود را به خوبی ایفا کند.

رئیس اداره سرمایه اجتماعی، امور فرهنگی و سبک زندگی وزارت کشور خاطر نشان کرد: وزیر جدید وزارت ورزش و جوانان باید بداند این وزارتخانه یک دستگاه بین بخشی است و باید بین دستگاه‌های مرتبط این حوزه هماهنگی ایجاد کرده و از ظرفیت بخش خصوصی در این مسیر کمک بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز