شهاب الدین بیمقدار در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

توسعه صنعت گردشگری در فضای مجازی

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۶۰۸
توسعه صنعت گردشگری در فضای مجازی
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله توریست و گردشگری باید در اولویت دولت و مجلس و مردم هم قرار بگیرد. مردم باید در این زمینه به توریست‌ها کمک کنند و مکان‌های تاریخی را حتی در صفحه‌های مجازی به دیگران معرفی کنند، اگر صنعت گردشگری در ایران رونق بگیرد در حقوق بین الملل به ازای هر گردشگری که وارد کشور می‌‌شود 4 شغل برای افراد جامعه آن کشور ایجاد خواهد شد.

«شهاب الدین بیمقدار» نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی  درباره اهمیت گردشگری به خبرنگار میراث فرهنگی «خبرگزاری برنا» گفت: در ایران منابع تاریخی و غیر تاریخی بسیاری برای گردشگری وجود دارد که باید در این زمینه برای جذب گردشگر تلاش‌های بسیاری انجام داد.

او با اشاره به این‌ موضوع که تعداد گردشگران در کشور بسیار کم است، گفت: در زمان ریاست «محمود سلطامی فر» در میراث فرهنگی، آمار گردشگران خارجی در کشور بسیار بالا رفته بود که  باید از او به دلیل افزایش چشم‌گیر این آمار تقدیر کرد؛ اما هنوز تعداد توریست در کشور به اندازه‌ای که باید باشد نیست. نمی‌توانیم بگوئیم ایران از نظر توریست و گردشگری به حد کافی رسیده است و این در حالی است که در بعضی استان‌ها مثل استان اصفهان و فارس تقریبا وجود توریست برای مردم جا افتاده اما در استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی «تبریز» هنوز بسیاری از توریست‌ها مکان‌های گردشگری این استان را نمی‌شناسند و حتی بسیاری ازاین مکان‌های دیدنی را ندیده‌اند.

«بیمقدار» تصریح کرد: این همه منابع طبیعی تاریخی در کشور وجود دارد که هنوز بسیاری از ایرانیان هم آن را ندیده‌اند. به طور مثال جنگل «ارسباران» ناحیه‌ای کوهستانی و جنگلی است که در شمال استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این جنگل‌ها ملقب به بهشت گمشده آذربایجان شرقی است که هر انسانی را شیفته خود می‌کند ولی بسیاری از گردشگران این مناطق را نمی‌شناسند.

«بیمقدار» یکی از راه حل‌های مسئله بیکاری را گردشگری دانست و گفت: صنعت گردشگری می‌تواند درآمد ملی کشور و سرانه‌ملی را افزایش دهد و ایران را به همه دنیا بشناساند. این مسئله نه تنها باید در اولویت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باشد، بلکه باید در اولویت دولت و مجلس و مردم  هم قرار بگیرد. مردم باید در این زمینه به توریست‌ها کمک کنند و مکان‌های تاریخی را حتی در صفحه‌های مجازی به دیگران معرفی کنند، اگر صنعت گردشگری در ایران رونق بگیرد در حقوق بین الملل به ازای هر گردشگری که وارد کشور می‌‌شود 4 شغل برای افراد جامعه آن کشور ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید گردشگری و سازمان میراث فرهنگی در اولویت مجلس قرار بگیرد، گفت: اکثر نماینده‌ها به این موضوع اعتراض دارند که میراث فرهنگی از واجب ترین اولویت‌ها در مجلس است و این در حالی است که ما با وجود خیلی ازمناطق آزاد، آثار تاریخی و مناظر طبیعی که در کشورمان وجود دارد بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، جنگل های ارسباران با طبیعت زیبا و چشم اندازهای دلنشین و وجود اماکن و ابنیه تاریخی، توان بالقوه بالایی برای جذب گردشگر دارد. از دیگر آثار تاریخی این منطقه می‌توان به "قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه، بقعه شیخ شهاب الدین و بازار اهر" هم اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز