رئیس سازمان میراث فرهنگی در دیدار با استاندار قم تاکید کرد

توسعه گردشگری قم با استفاده از ظرفیت بخش‌ خصوصی

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۱۳:۰۵:۰۲
کد خبر: ۴۸۶۲۱۱
توسعه گردشگری قم با استفاده از ظرفیت بخش‌ خصوصی
معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به استان قم با استاندار دیدار و گفت و گو کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا، «زهرا احمدی پور» در سفر به استان قم با «سید مهدی صادقی» استاندار این استان مذهبی دیدار و در خصوص موضوعات مختلف از جمله راهکارهای توسعه گردشگری و نیز تقویت و توسعه صنایع دستی و صیانت از میراث فرهنگی و آثار و بناهای تاریخی گفت و گو کردند.

در این دیدار که قبل از آغاز جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم در دفتر استاندار برگزار شد، «احمدی پور» با اشاره به اهمیت گردشگری مذهبی در استان قم خواستار توسعه و تقویت موضوعات مرتبط با گردشگری مذهبی در این استان شد.

معاون رییس جمهور در این دیدار با بیان اینکه قم همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است با اشاره به وجود حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بر ضرورت ایجاد تسهیلات رفاهی برای زائران و گردشگران تاکید کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم چنین با اشاره به رشته‌های صنایع دستی موجود در شهر قم گفت: باید از صنایع دستی قم و هنرمندان رشته‌های بومی صنایع دستی در این شهر مذهبی حمایت شود.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: یکی از موضوعات مهم در استان قم توجه کامل به موضوع گردشگری مذهبی است که با توجه به ورود سالانه میلیون ها زائر داخلی وخارجی به استان قم باید زیر ساخت‌های مهم گردشگری در این استان فراهم شود.

در ادامه این دیدار استاندار قم نیز ضمن خیر مقدم به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قم در مسیر چهارراه کشور قرار گرفته و سالانه 20 میلیون نفر از این محور عبور می‌کنند و هر سال میزبان میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی در این شهر مقدس هستیم.

«سید مهدی صادقی» گفت: با توجه به اهمیت استان قم این ضرورت وجود دارد که زیر ساخت‌های گردشگری در این استان تقویت شود.

استاندار قم اضافه کرد: اعتقاد من بر این است که در حوزه گردشگری باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی افزود: محور توسعه استان قم گردشگری مذهبی است و بر همین اساس باید تلاش‌مان برای تامین زیر ساخت‌های گردشگری در این استان را فراهم کرد.

در این جلسه «مرتضی رحمانی» موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، «سعید شیرکوند» معاون سرمایه گذاری سازمان، «رضا پوینده» مدیر عامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن و بناهای تاریخی، «عیسی رضایی» مدیر کل میراث فرهنگی استان قم و تعدادی از مدیران ومسئولان شهر مقدس قم نیز حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز