معاونت سرمایه گذاری و بهره برداری صندوق مرمت و احیای بناهای تاریخی به برنا خبر داد

احیا و مرمت بناهای تاریخی به بخش خصوصی واگذار می شود

۱۳۹۵/۰۹/۰۵ - ۰۹:۵۴:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۳۵۴
احیا و مرمت بناهای تاریخی به بخش خصوصی واگذار می شود
بناهای تاریخی که جزو بناهای نفیس نباشندو موقعیت مکانی مناسبی داشته باشند، بنا به اقتصاد مقاومتی و آیین نامه اجرایی ماده 27 الحاقی هیات دولت به صندوق مرمت و احیا بناهای تاریخی تعلق می گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا، ایران در زمینه فعالیت های میراث فرهنگی و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی اقدامات گسترده ای را انجام داده است. به طوری که با ایجاد و راه اندازی صندوق حفظ و احیاء که جریان تسهیل گر در امر مرمت خانه ها و ابنیه تاریخی است، در احیاء، تغییر کاربری و واگذاری و بهره برداری از این بناها نقش موثری ایفا کرده است.

 علی کاظمی معاونت سرمایه گذاری و بهره برداری صندوق مرمت و احیای بناهای تاریخی در گفت وگو با خبرنگار برنا درباره  وضعیت احیای بناهای تاریخی اظهار کرد: بناهای تاریخی که جزو بناهای نفیس نباشندو موقعیت مکانی مناسبی داشته باشند، بنا به اقتصاد مقاومتی و آیین نامه اجرایی ماده 27 الحاقی هیات دولت به صندوق مرمت و احیا بناهای تاریخی تعلق می گیرند.

علی کاظمی گفت:صندوق از طریق درج آگهی در روزنامه های رسمی کشور و سایت صندوق بناهای تاریخی را به شرکت های خصوصی سرمایه گذار واگذار می کند.

 وی با بیان این که در مطالعات امکان سنجی شرکت های خصوصی، سودی برای شرکت ها همراه با مدت زمان احیا و اجاره بنا تعیین می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز