نیره توکلی در گفت و گو با برنا:

خشونت های اجتماعی باید توسط قانون مهار شوند

۱۳۹۵/۰۹/۰۸ - ۰۸:۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۸۷۴۲۱
خشونت های اجتماعی باید توسط قانون مهار شوند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ از روز ۴ آذر ماه که «روز جهانی رفع خشونت علیه زنان» نام گرفته است، تا ۱۹ آذر ماه که «روز جهانی حقوق بشر» است، کارزارهای مختلفی در جهت آگاه‌سازی و ترغیب گروه‌های مختلف در جهت انجام اقدامات عملی برای پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران در جهان انجام می‌شود. از میان هر ۳ زن در جهان، ۱ نفر در زندگی خود به نوعی خشونت فیزیکی و یا جنسی را تجربه کرده‌ است؛ اغلب این خشونت‌ها توسط اطرافیان نزدیک اعمال می‌شوند. این رقم در مقیاس جهانی و حتی در مقایسه با بیماری‌های همه‌گیر بسیار گسترده است.

نیره توکلی، جامعه شناس  با اشاره به  اینکه  همان طور که در تمام دنیا از زنان مالیات دریافت می کنند، همانقدر هم باید فضای امن را برای آنان ایجاد کنند،  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا عنوان کرد: در جامعه ی ما زنانی که خودشان شاغل هستند و زنانی که از طریق همسرشان پول دریافت می کنند، از پرداخت مالیات معاف نیستند، بنابراین زنان انتظار دارند که فضای امنی برای جامعه ایجاد شود.

او،علت  خشونت های علیه زنان ،که در فضای خصوصی صورت می گیرد را نبود فضای امن دانست و در این باره گفت: خشونت های ضد زنان هم باید از طرف نهادهای اجتماعی مورد پوشش قرار گیرد. فرض کنید زنی در خانه به وسیله همسرش کتک می خورد و پناهی ندارد.در حقیقت قانون گذاران باید در روند کاری خودشان تجدید نظر بکنند و امنیت بیشتری را برای زنان در جامعه و در خانه فراهم کنند در واقع انتظار داریم خشونت های اجتماعی باید توسط قانون مهار شوند.

توکلی با بیان اینکه خشونت های علیه زنان در سراسر دنیا سبب می شود این بخش از جامعه احساس نا امنی کند گفت : همانطور  که سیاه پوستان در افریقای جنوبی ممکن است احساس ناامنی بکنند و نباید در برخی از قلمرو ها وارد شوند و یا حتی در برخی از کشور ها که نژادپرستی به شدت رواج دارد، زنان هم به واسطه بسیاری از خشونت های صورت گرفته از حضور در برخی محل ها هراس دارند یا برخی از اماکن مثل ورزشگاه ها امکان حضور زنان وجود ندارد .

این جامعه شناس با اشاره به اینکه بخش بزرگی از جوامع زنان هستند و باید در جامعه احساس امنیت کنند گفت : امیدواریم با توجه جهانی نسبت به مساله خشونت علیه زنان بیش از پیش امکان سهولت کار و زندگی زنان در سراسر دنیا فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز