عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران

تاکسیرانی تهران سازو کار مشخصی ندارد

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۳:۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۹۰۰۱۵
تاکسیرانی تهران سازو کار مشخصی ندارد
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ساماندهی تاکسی های شهر تهران گفت: باید سازو کار جدیدی برای حمل و نقل عمومی تعریف کنیم که اولویت با توسعه متروی شهر تهران است و جایگاه تاکسیرانی باید به درستی مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، «محمد حقانی» در خصوص تاکسی‌های تهران به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه تاکسی‌ها در هیاهوی ترافیک شهر تهران نمی‌توانند به درستی انجام وظیفه کنند. تاکسی‌های شهر بزرگی همچون تهران باید مثل کشورهای پیشرفته نقش اساسی در حمل و نقل شهروندان و مسافران ایفا کنند. اکنون، علی‌رغم فعالیت سازمان نظارت بر تاکسیرانی که در رابطه با تاکسی‌های شهر انجام می‌دهد، تاکسی‌ها معمولا خودشان مسیر فعالیتشان را تعیین می‌کنند به جز تاکسی‌های تلفنی و آژانس که بحثشان جداست. این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: از طرف دیگر تاکسی‌ها واقعا از شرایط بدی در تهران به خاطر ترافیک و آلودگی هوا برخوردارند که واقعا جا دارد از رانندگان تاکسی به نحوی حمایت شود.

وی افزود: در شهر تهران جایگاه ایستگاه‌های تاکسی‌ ما مشخص نیستند و جایگاه‌هایی هستند که معمولا رانندگان آنجا را برای توقف انتخاب می‌کنند، در حالیکه جایگاه‌های تاکسی ما در بریدگی  کنار خیابان‌ها باید کاملا مشخص باشند.

حقانی با تاکید بر اینکه باید سازو کار جدیدی برای حمل و نقل عمومی تعریف کنیم، تصریح کرد: به نظر اولویت توسعه متروی شهر تهران باید جدی گرفته شود و همچنین جایگاه تاکسیرانی به درستی در شهر مشخص شود و تاکسیرانی چه به صورت آژانس و چه به صورت تاکسی‌های عمومی در شهر باید جایگاه مشخصی داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شغل تاکسیرانی در شهر تهران شغل بسیار سخت و پیچیده‌ای است، اظهار کرد: متاسفانه تاکسیرانان درآمد خوبی هم ندارند و این موضوع می‌تواند آسیب‌هایی را به‌همراه داشته باشد. شهرداری تهران اخیرا آموزش‌هایی را برای تاکسیرانان در نظر گرفته‌است ولی چون ترافیک و حمل و نقل عمومی ما سازو کار مشخصی ندارد، در این هیاهو تاکسیرانی ما هم گم شده‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز