رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای انقلاب فرهنگی:

هیچ دستگاهی برای حمایت از خانواده، تشکیل و تحکیم زندگی نداریم

۱۳۹۵/۰۹/۱۹ - ۱۱:۰۸:۲۹
کد خبر: ۴۹۱۴۹۵
هیچ دستگاهی برای حمایت از خانواده، تشکیل و تحکیم زندگی نداریم
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به تهدید فرهنگ خانواده از سوی فرهنگ وارداتی گفت: رشد طلاق، تاخیر در ازدواج و کاهش آمار ازدواج نشان می‌دهد که فرهنگ ما از طریق فرهنگ واراداتی که از سوی شبکه‌های مجازی وارد شده، تهدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، بکری خزئلی در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: همانطور که می‌دانید مسائل اجتماعی چندلایه است و عوامل مختلفی در آن تاثیر دارد و بررسی جامع آن را در یک دستگاه فرابخشی که بتواند همه دستگاه‌ها را هماهنگ، همراه و همدل کند نیاز داریم که این امر از سال گذشته در شورای انقلاب فرهنگی کلید خورده و کار خودش را آغاز کرده است.

ما هیچ دستگاهی برای حمایت از خانواده، تشکیل و تحکیم زندگی نداریم

وی افزود: دستگاه‌های مختلف برخی کارها را در کنار یکدیگر، بعضی را در تقابل با هم انجام داده و برخی را رها کرده و تقریبا هیچکدام از دستگاه‌ها به این مسائل نپرداختند. در بعد آموزش به گفتمان و فرهنگ‌سازی برای تحکیم خانواده ، در راستای تشکیل خانواده و استحکام آن به حمایت‌ها و زمینه‌سازی‌هایی در آموزش و پرورش و آموزش عالی نیاز داشتیم و از لحاظ امکانات اقتصادی نیز حل مشکل اشتغال، مسکن و ... ضروری بود که تقریبا به آنها توجهی نمی‌شود .

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: پنج نهاد از جمله وزرات علوم، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور برای پاسخگویی به نیاز قشر جوان به تحصیل کار می‌کنند اما برای اشتغال، تحکیم خانواده و تشکیل آن، کدام نهادی مسئول است که برای سیر زندگی یک جوان برنامه‌ریزی کند تا قبل از ازدواج بیاید و دوره‌های آموزشی ببیند و آماده شود و دوران بلوغ را مدیریت کند و بعد از تکمیل تحصیل ،ازدواج موفقی از لحاظ آگاهی و آزادی انتخاب داشته باشد و بعدا اگر مخاطراتی در طول زندگی پیش آمد تحت آموزش آموزش، مشاور و حمایت مادی و معنوی قرار دهند. این مسائل وجود ندارد و ما هیچ دستگاهی برای حمایت از خانواده، تشکیل و تحکیم زندگی نداریم. دستگاه‌های ما تنها برای شغل است یا برای آموزش کلاسیک که آن هم منجر به مدرک و شغل می‌شود اما آموزش زندگی و تشکیل خانواده، مدیریت و نحوه اداره زندگی و مهارت‌های ارتباطی را نداریم.

وی عنوان کرد: آمار طلاق ما بسیار بالاست. پنج سال اول بسیار بالا و یک سال اول به شدت بالاست و معلوم است که در ازدواج‌ در انتخاب دقت نشده، بررسی و مشاوره درست به عمل نیامده است.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه فرهنگی که در جامعه ما القا می‌شود و در 10 سال و به ویژه در این 5 سال اخیر به دلیل اینکه ارتباطات مجازی در اختیار همه سنین و اقشار مختلف قرار گرفته، تزلزل خانواده خیلی بالا رفته است. رشد طلاق بالا رفته، تاخیر در ازدواج زیاد شده و پایین آمدن آمار ازدواج نشان می‌دهد که فرهنگ ما از طریق فرهنگ واراداتی که از سوی شبکه‌های مجازی وارد شده، تهدید می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز