از فردا شاهد خواهیم بود

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۰۹:۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۹۳۱۴۷
ورود سامانه بارشی از غرب کشور
کارشناس هواشناسی گفت: از فردا سامانه بارشی برف و باران از غرب وارد کشور می شود و بیشتر مناطق را در بر می گیرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا، یک کارشناس هواشناسی با بیان این خبر افزود: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی امروز در بیشترین مناطق کشور جو آرامی داریم البته در برخی نواحی به خصوص بخش‌هایی از دامنه زاگرس و البرز افزایش ابر اما انتظار بارندگی در کشور را نداریم.

«معصومه احمدی»  ادامه داد: بنابراین در بیشترین مناطق صنعتی و کلانشهرهایی مانند تهران، کرج، اراک، قم و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی دور از انتظار نخواهد بود.

احمدی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور گفت: از فردا سامانه بارشی به نواحی غربی کشور، شمال غرب ، دامنه‌های زاگرس و حتی جنوب غرب وارد می‌شود و بتدریج در بخش‌هایی از مرکز و شمال کشور بارش برف و باران را خواهیم داشت.

وی افزود: بر این اساس در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، بخش های مرکزی استان اصفهان، قم، تهران، البرز و همینطور در بخش‌های شمال کشور استان‌های ایلام و مازندران بارش را خواهیم داشت البته در نواحی سردسیر بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه برای اواخر وقت سامانه بارشی از بخش‌های غربی وارد کشور می‌شود اما همچنان در روز جمعه نواحی شمال و شمال شرق کشور را نیز در برمی‌گیرد و بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

احمدی گفت: برای روز جمعه و اواخر روز پنجشنبه بتدریج در استان‌های شمال شرق کشور مانند گلستان، خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی بارندگی را پیش‌بینی می‌کنیم اما شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر و غرب کشورمان استان‌هایی مانند گیلان، غرب مازندران، اردبیل، بخش‌های شمالی آذربایجان غربی و شرقی و همینطور کردستان خواهیم داشت البته شدت بارش‌ها می‌تواند منجر به آب گرفتی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی شود.

وی افزود: با توجه به بارش برف و مه آلود بودن محورهای کوهستانی و مرتفع غرب و همینطور ارتفاعات زاگرس و البرز توصیه می‌کنیم کسانی که در این محورها رانندگی می‌کنند، مراقب مسیرها باشند و با توجه به تعطیلاتی که برای پایان هفته و روز شنبه در پیش داریم احتمال افزایش مسافرت‌ها به نواحی غرب و شمالی کشورمان وجود دارد که از هموطنان درخواست می‌شود مراقب این شرایط باشند.

احمدی با اشاره به دمای هوای امروز تهران گفت: امروز آسمان تهران همراه با غبار و ابر است و در گرمترین زمان دمای هوا به 10 درجه بالای صفر می‌رسد و برای اواخر وقت چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود تهران هم بارانی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز