مطالبه نخبگان جوان از مسئولان

تبدیل شدن مشکلات معیشتی به دغدغه فکری جوانان زنگ خطری برای مسئولان است

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۵:۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۹۳۸۹۶
تبدیل شدن مشکلات معیشتی به دغدغه فکری جوانان زنگ خطری برای مسئولان است
یک فعال دانشجویی گفت: مسئولان باید توجیه باشند که تمام برنامه هایی که برای توسعه کشور طرح ریزی می شود مختص امروز جامعه نیست بلکه بخش عظیمی از آن ها به آینده و نسل های بعدی مربوط است . استفاده از مدیران جوان و خلاق راه چاره ای است برای نجات آینده کشور .

به گزارش خبرگزاری برنا، یک فعال دانشجویی در گفتگو با برنا نزدیک شدن ارتباط بین مسئولان و جوانان را اتفاق خوبی خواند و گفت: تبادلاتی که در این گفتگوها صورت می‌گیرد کمک می‌کند تا مسئولان بخش‌های مختلف جامعه به درک درستی از شرایط جوانان جامعه برسند.

«محمدرضا متقی» در خصوص شکل و صورت این ارتباط گفت: جوانان آرمانی‌ترین قشر جامعه هستند. اگر زمانی مسئولی بخواهد فعالیتی انجام دهد بهترین کمک و بهره فکری را می‌تواند از این قشر بگیرد. به‌هرحال جوانان تحصیل‌کرده و متخصص امروز با توانایی‌هایی که دارد و همچنین ارتباطی که با دنیای خارج می‌تواند برقرار کند، ایده‌ها و نظرات خلاقانه و تخصصی‌تری را ارایه می‌دهد.

 این فعال دانشجویی استفاده از جوانان در دستگاه‌های اجرایی کشور را تنها راه توسعه دانست و افزود: مسئولان باید توجیه باشند که تمام برنامه‌هایی که برای توسعه کشور طرح‌ریزی می‌شود مختص امروز جامعه نیست بلکه بخش عظیمی از آن‌ها به آینده و نسل‌های بعدی مربوط است. استفاده از مدیران جوان و خلاق راه چاره‌ای است برای نجات آینده کشور.

وی ادامه داد: مشکلی که در دهه‌های اخیر با آن روبه‌رو هستیم افزایش سن مدیران به صورتی است که دیگر به‌سختی پیام‌های جوانان را درک می‌کنند و به‌طورکلی مشکل بزرگ میان جوانان و مسئولان را این روزها نبود درک مشترک می‌توان عنوان کرد.

متقی همچنین به مطالبات جوانان اشاره کرد و گفت: در خصوص مطالبات جوانان نیز ازلحاظ حقوقی آن‌ها را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد اول مطالبات مدنی و سیاسی و سپس حقوق اجتماعی، در حال حاضر بیشتر مردم به‌ویژه جوانان درگیر مشکلات معیشتی هستند. برای جوانان حق کار و مسکن که از حقوق اولیه اجتماعی به‌حساب می‌آید به معضلی جدی تبدیل‌شده است. تبدیل‌شدن مسایل معیشتی به بزرگ‌ترین دغدغه‌ فکری جوانان باید زنگ خطری برای مسئولان باشد. یادمان باشد تا زمانی که یک جوان درگیر دست‌وپنجه نرم کردن با مسائل معیشتی باشد نمی‌توان امیدی به پرداختن او به معضلات اجتماعی داشت.

دانشجوی دکترای حقوق به مسائل قشر نخبه جامعه نیز پرداخت و گفت: برای قشری دیگری که دغدغه‌هایی بیشتر از عوام جامعه دارند و می‌توان نام نخبه را برای آن‌ها انتخاب کرد، دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی بخش زیادی از مسائل فکری و مطالباتشان از مسئولان را تشکیل می‌دهد. جوان امروز از نداشت حق خلوت در جامعه رنج می‌برد، از طرف دیگر آن‌ها دچار بی‌اعتمادی به برخی حقوق خود ازجمله حق آزادی بیان‌شده‌اند.

وی با ابراز نگرانی از حس نبودن امنیت نسبت به برخی حقوق جوانان گفت: بیشتر فعالان اجتماعی جوان برای استفاده از برخی حقوق خود مانند آزادی بیان احساس امنیت نمی‌کنند. اینکه یک جوان نگران هزینه‌ استفاده از حق خود باشد، اتفاق خوشایندی نیست.

در پایان این دانشجو به تفاوت ادبیات مورداستفاده بین جوانان و مسئولان اشاره کرد و گفت: مشکل بعدی بین مسئولان و جوانان نبودن ادبیات مشترک میان نسل جوان و مسئولان است. این تفاوت باعث افزایش فاصله بین جوانان و مسئولان می‌شود و مسئولان با استفاده از این نوع ادبیات ناخواسته به سرمایه‌های اجتماعی آسیب می‌زنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز