مدیرکل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

نظارت بالینی بر فعالیت معلمان در لیست برنامه‌های آموزش و پرورش

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۱۱:۵۰:۴۶
کد خبر: ۴۹۶۰۰۵
نظارت بالینی بر فعالیت معلمان در لیست برنامه‌های آموزش و پرورش
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت کیفی سازی آموزش‌های مهارتی گفت: توانمندسازی و نظارت بالینی بر فعالیت معلمان از جمله برنامه‌های جدی وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محسن حسینی مقدم در همایش سرگروه‌های آموزشی رشته حسابداری شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش سراسر کشور که به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است، با اشاره به ضرورت کیفی سازی خدمات آموزشی، اظهار کرد: توانمندسازی و نظارت بالینی بر فعالیت معلمان،‌ دو هدف اولویت‌دار دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که در رویکرد جدید مدارس باید نیاز خود را برای مدیران وزارتخانه تعیین و تکلیف کنند، گفت: تمام ظرفیت‌های آموزشی و پرورش باید در خدمت دانش‌آموزان و مدارس باشد.

حسینی مقدم در ادامه بررسی تناسب سیاست‌های اعمال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش با نیاز جامعه، دانش‌آموزان و بازار کار را از جمله رسالت‌های سرگروه‌های آموزشی رشته‌های مختلف دانست و در مورد مشکلات بحث هدایت تحصیلی، بیان کرد: علی‌رغم این که تب رشته تجربی دانش‌آموزان کشور را فرا گرفته، مشاوران هدایت تحصیلی هم آن طور که باید و شاید نسبت به هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های کاربردی و مهارتی اقدام نمی‌کنند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تغییرات کتب درسی، افزود: تغییر محتوای کتاب‌های درسی که تاکنون در 28 رشته فنی و حرفه‌ای انجام شده،‌ به منظور آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف بازار کار در رشته‌های مختلف است.

وی با اشاره به ضرورت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تدوین و اجرای برنامه‌های راهبردی در حوزه متوسطه تصریح کرد: در سال گذشته از مجموع اعتبارات اختصاص داده شده به تأمین تجهیزات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فقط 25 درصد محقق شده است.

این مقام مسئول در پایان کیفیت بخشی را از دیگر اولویت‌های اجرایی در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مختلف به ویژه دوره متوسطه دانست و بیان کرد: توجه به بحث کیفیت در دوره‌های ضمن خدمت سرگروه‌ها و معلمان نقش مهمی در افزایش کیفیت آموزشی ایفا می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز