ابتکاربا اشاره به اقدام سرباز پادگان عجب شیر برای نجات یک سگ تاکید کرد:

تلاش کنیم آسیب وارده به سرباز وطن به حداقل برسد

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۱۲:۵۳:۲۸
کد خبر: ۴۹۸۸۲۸
تلاش کنیم آسیب وارده به سرباز وطن به حداقل برسد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدام سرباز پادگان عجب شیر که برای نجات یک سگ، پای خود را از دست داد، گفت: وظیفه داریم تلاش کنیم آسیب وارده به این سرباز وطن به حداقل برسد تا گمان نکند که در دفاع از طبیعت گامی برداشت و دچار آسیب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه مسئولان امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست سراسر کشور که عصر دوشنبه در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: با کمال افتخار همه جا اعلام می‌کنیم که از جمله دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین درصد اشتغال ایثارگران را داریم و معتقدیم که حتما این مسئله می‌تواند به تسهیل امور و ارتقای وضعیت سازمانی کمک کند.

ابتکار خاطرنشان کرد: گمان می‌کنم بیشتر از همه جایگاه ایثارگران، ایجاد یک فضای سالم برای کار سازمانی و تشکیلاتی و دولتی است و از این رو باید فضایی ایجاد شود تا امید، نشاط و الهام بخشی شهدا و ایثارگران و روحیه ایثار و فداکاری و سلامت رفتاری و اخلاقی و کاری این افراد به عنوان الگویی مهم بسط و توسعه یابد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: معرفی و گسترش مشی اخلاقی و رفتاری شهدا و ایثارگران در شرایطی که با آسیب های متعدد اجتماعی مواجه هستیم، یک فرصت ارزنده برای کشور است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نگاه مثبت و تلاش های دولت یازدهم و بنیاد شهدا و امور ایثارگران برای بهبود شرایط ایثارگران، اظهار کرد: دولت یازدهم در تلاش است تا جایگاه مادی و معنوی خانواده های شهدا و ایثارگران را ارتقا بخشد.

وی با تاکید بر ضرورت بسط و گسترش روحیه ایثار، جهاد و فداکاری دوران دفاع مقدس در جامعه و ایجاد ارتباط بین نسلی با دفاع مقدس و ایثارگری شهدا و جانبازان، تصریح کرد: مفهوم واقعی شهادت و ایثارگی این است که به رغم آگاهی از ارزش گوهر جان خود، آن را برای آرمان و هدفی والاتر تقدیم می‌کند و می‌بخشد.

ابتکار اشاره‌ای هم به تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌ها و ایثارهای صورت گرفته در دوران‌های مختلف  از سوی شاغلان نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و محیط بانان داشت و افزود: همکاری بنیاد شهید در ثبت عنوان شهید برای سه محیط بان اخیر سازمان حفاظت محیط زیست در فارس و هرمزگان و ارایه خدمات به خانواده‌های آن‌ها قابل تقدیر است و امیدواریم این همکاری‌ها در مورد سایر محیط بانان فداکار طی سال‌های گذشته نیز ادامه داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر دشواری‌های شغل محیط بانی، تصریح کرد: محیط بانان خط مقدم دفاع از محیط زیست هستند و افرادی که این شغل را انتخاب می‌کنند تا از طبیعت ایران محافظت کنند با علم به آسیب‌ها و تهدیدهای این شغل، دست به انتخاب زده اند و در واقع برای حفظ محیط زیست و طبیعت ایران ایثارگری می کنند و ما نیز موظف به صیانت از آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به برخی اقدام های صورت گرفته برای ارتقای جایگاه مادی و معنوی محیط بانان، گفت: یکی از اقدام های مهم لایحه حمایت از محیط بانان است که امیدواریم به تصویب و ابلاغ آن شاهد اتفاق های مثبتی در این حوزه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه حادثه‌ای برای محیط بانان رخ دهد سازمان حفاظت محیط زیست موظف است در مراحل درمان و پیگیری امور مربوطه و حمایت از خانواده های محیط بانان همه تلاش خود را داشته باشد.

ابتکار افزود: حتی معتقدیم در صورتیکه فردی محیط بان هم نباشد اما در راه دفاع و حفظ محیط زیست و طبیعت کشور دچار آسیب شود ما موظف به حمایت هستیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدام سرباز پادگان عجب شیر که برای نجات یک سگ، پای خود را از دست داد، گفت: وظیفه داریم تلاش کنیم آسیب وارده به این سرباز وطن به حداقل برسد تا گمان نکند که در دفاع از طبیعت گامی برداشت و دچار آسیب شد اما با بی توجهی مواجه شد و تنها ماند.

مهم‌ترین دغدغه بنیاد شهید اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران است

سعید عندلیبی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امورایثارگران ضمن قرائت متن نامه حجت الاسلام و المسلمین سید «محمد علی شهیدی» نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به مسئولان امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست، گزارشی از اقدام‌های انجام شده برای خانواده های شهدا و ایثارگران در دولت یازدهم ارایه داد.

عندلیبی افزود: همانطور که در پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم مشهود بود، مهم‌ترین دغدغه کنونی موضوع اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه اکنون 300 نوع خدمات از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌های اجرایی به خانواده های شهدا و ایثارگران ارایه می‌شود، گفت: این خدمات ذیل حدود 13 عنوان خدماتی تعریف شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امورایثارگران با اشاره به تعریف 6 ماده در فصل ایثارگران بودجه 96، اظهار کرد: این مواد تقریبا مشمول مفاد قانون خدمات جامع به ایثارگران است که به زودی ابلاغ خواهد شد و منجر به توسعه دامنه خدمات به خانواده های شهدا و ایثارگران می‌شود.

رشد تخصصی و افزایش توانمندی‌های ایثارگران

در ادامه، «سید محمد مجابی» معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با ارایه آماری از میزان جذب نیروهای سازمانی از خانواده های شهدا و ایثارگران طی دوره‌های مدیریتی ابتکار، گفت: تنها در سال 95، 251 فرزند شهید گزینش شده‌اند.

مجابی از مسئولان امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست سراسر کشور خواست تا در برنامه‌ریزی برای ایثارگران شاغل در سازمان اعم از فرزندان شهدا، نخست رشد تخصصی این افراد و افزایش توانمندی آن ها و سپس آموزش آن ها در حوزه اداری برای پرهیز از تخلفات را مد نظر قرار دهند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ایثارگران الگوهای جامعه هستند و کسانی که به عنوان الگوی مردم در جامعه مطرح هستند در تمامی حوزه‌ها همچون حوزه‌های معنوی و اخلاقی بیشتر مورد رجوع هستند.

وی افزود: موجب خرسندی است که سازمان حفاظت محیط زیست به رغم آنکه دستگاهی نبوده که به صورت مستقیم درگیر دفاع مقدس باشد اما بیشترین میزان جذب ایثارگران و خانواده شهدا را دارد.

مجابی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان در کنار این کمیت حضور، افزایش کیفیت حضور را هم در سازمان حفاظت محیط زیست شاهد بود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست اشاره‌ای هم به صحبت‌های خود با حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد علی شهیدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران داشت و افزود: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن ابراز خرسندی از نگاه سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع ایثارگری و خانواده های ایثارگران، طی نامه‌ای خطاب به مسئولان امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست که در جلسه امروز قرائت خواهد شد، از این اقدام‌ها تقدیر کردند.

پیوندعمیق محیط زیست با مفهوم ایثارگری

بنابراین گزارش، «مرتضی فرید» مسئول هماهنگی امور شهدا و ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پیوند عمیق مفهوم ایثارگری با محیط زیست، اظهار کرد: محیط بانی، حفاظت و دفاع از عرصه محیط زیست و طبیعت کشور، نوعی ایثارگری است و بنابراین سازمان حفاظت محیط زیست اگر خواهان پویایی و مشارکت مردمی برای حفظ محیط زیست است به شدت نیازمند بسط و توسعه روحیه ایثارگری در فضای سازمانی است.

فرید افزود: ایثارگران نیازمند حضور و خدمات ما نیستند بلکه ما در سطح کلان کشور برای حفظ و تقویت روحیه ایثار و فداکاری در جامعه نیازمند حضور و خدمات آن ها هستیم.

وی ترویج فرهنگ ایثارگری، بررسی و ساماندهی مشکلات و مسائل معیشتی ایثارگران و انجام فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه را از جمله برنامه‌های تدوینی در سال 1395 دانست و ادامه داد: به رغم چالش‌های مالی سازمان حفاظت محیط زیست، تلاش می‌کنیم تا در حد توان برای رفع مسایل معیشتی ایثارگران اقدام کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز