معاون امور بانوان رییس جمهور:

نرخ بیکاری زنان جوان نسبت به آقایان در ۲۰ سال گذشته بیشتر بوده است

۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۱۱:۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۰۸۸۰۳
نرخ بیکاری زنان جوان نسبت به آقایان در ۲۰ سال گذشته بیشتر بوده است
معاون امور بانوان رییس جمهور با حضور در کنگره ملی مدیریت امور جوانان گفت: در 20 سال گذشته نرخ بیکاری زنان جوان نسبت به آقایان بیشتر بوده است و از آنجا که بیکاری ریشه زیادی در آسیب های اجتماعی دارد باعث شده که شاهد کاهش سن مصرف دختران در مواد مخدر باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر شهیندخت ملاوردی معاون امور بانوان رییس جمهور با حضور در کنگره ملی مدیریت امور جوانان با ابراز تأسف از جانباختن تعدادی از آتش نشان ها اظهار کرد: به خانواده این عزیزان تسلیت می گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال صبر مسألت می نمایم. امیدوارم با مدیریت پیشگیری از بحران دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از کشور ما دختران جوان تشکیل می دهند باید در خصوص مشکلات این قشر توجه ویژه را داشته باشیم و فکری برای آنها در نظر گرفته شود. هر کشوری برای رسیدن به رفاه ناگزیر به برنامه ریزی برای رفع نیازهاست.
ملاوردی ادامه داد: متأسفانه در سالیان گذشته سازوکار خوبی برای استفاده از ظرفیت های جوانان به خصوص بانوان در نظر گرفته نشده است. با توجه به اینکه در کشور گرایش دختران در حال تحصیل در مقاطع بالا نسبت به آقایان بیشتر است ولی شاهد آن هستیم که جمعیت زیادی از این دختران در وضعیت بیکاری به سر می برند. نبود عدالت اجتماعی و عدالت جنسیتی باعث شده که مشکلات زیادی در بین دختران به وجود آید.
وی در ادامه افزود: در 20 سال گذشته نرخ بیکاری زنان جوان نسبت به آقایان بیشتر بوده است و از آنجا که بیکاری ریشه زیادی در آسیب های اجتماعی دارد باعث شده که شاهد کاهش سن مصرف دختران در مواد مخدر باشیم.
ملاوردی گفت: از آنجا که دنیا به سمت توسعه پایدار حرکت می کند ما نیز طوری برنامه ریزی کرده ایم که همسو با برنامه جهانی حرکت کنیم و بر مشارکت دربرگیری و شمول و شفافیت تاکید داریم. با توجه به برنامه ششم توسعه امیدواریم که بحث عدالت جنسیتی در کشور به طور مطلوب رعایت شود. سیاستگذاری دولت یازدهم این است که عدالت جنسیتی و عدالت اجتماعی در بین جامعه برقرار شود و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید همه مسئولین خود را موظف کنند که شاهد رفع مشکلات جوانان باشیم.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز