مسعود سلطانی فر در مراسم افتتاحیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام:

جوانان تاریخ تحولات سیاسی کشور را رقم زدند/ دولت یازدهم به دنبال حضور جوانان در عرصه‌های مختلف است

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۱۸:۰۷:۵۱
کد خبر: ۵۱۵۶۶۴
جوانان تاریخ تحولات سیاسی کشور را رقم زدند/ دولت یازدهم به دنبال حضور جوانان در عرصه‌های مختلف است
وزیر ورزش و جوانان، در مراسم افتتاحیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام، گفت: جوانان در تمام صحنه های سخت انقلاب نقش محوری داشتند و تاریخ تحولات سیاسی کشور را رقم زدند، طی 3 سال گذشته با رویکرد روشن و جدی دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور در خصوص حضور جوانان در عرصه های مختلف از ابتدای تصدی دولت بر این باورند که هر چه بیشتر شرایط حضور جوانان فراهم شود و در این سال ها ستادهای مختلف جوانان دستاوردهای خوبی داشته اند.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، در مراسم افتتاحیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از خرداد 42 تا امروز و تمامی شهدایی که از حریم انقلاب دفاع کردند، گفت: به دلیل اینکه در طی ماه های اخیر اتفاقات بسیار خوب و مناسبت هایی بسیار تعیین کننده در امور فرهنگی و توسعه کشور رخ داده به تمامی هموطنانم تبریک می گویم. 
وی افزود: در سال های اخیر شهرهای مختلف ایران اسلامی فرصت پیدا کردند به عنوان مراکزی برای فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام انتخاب شوند که انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال جاری میلادی و همچنین انتخاب مشهد به عنوان میزبان مراکز فرهنگی جهان اسلام از مهم ترین رویدادهای امسال بوده است. 
سلطانی فر تصریح کرد: در سال 2017 میلادی نیز تبریز به عنوان مرکز گردشگری جهان اسلام انتخاب شده و این انتخاب ها و رویدادها معانی ویژه ای دارد زیرا درهای اعتماد و تعامل با دنیای خارج پس از تحریم های سخت و دشوار باز شده و امیدواریم که در همه عرصه ها این گشایش ها محقق شود؛ این رویداد بزرگ در تاریخ شیراز و جمهوری اسلامی ایران موجب رونق گرفتن بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به ویژه شیراز خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان، اظهار کرد: شیراز که یکی از مهمترین مقاصد گردشگری و فرهنگی، تاریخی، مذهبی، زیارتی و طبیعی کشور است بیش از گذشته در عرصه گردشگری و تعاملات فرهنگی و ارتباط میان اقشار مختلف به ویژه جوانان داخل و بین کشور ما و دیگر کشورها رونق خواهد گرفت در نتیجه این انتخاب را در عرصه های مختلف خواهیم دید. 

وی در ادامه گفت: تفکر جوان باوری، تفکری است که معمار کبیر انقلاب امام راحل(ره) آن را تبیین کرد و از ابتدای راه نهضت انقلاب تمرکز وی بر استفاده از جوانان بود و در حضور امام بسیاری از مسئولیت های کلیدی کشور به جوانان سپرده شد و یکی از جوان ترین کابینه های کشور در سال های ابتدایی انقلاب شکل گرفت و دنیایی برای حضور فضای جدید و حضور جوانان در عرصه های مختلف ایجاد شد.
سلطانی فر، اذعان داشت: جوانان در تمام صحنه های سخت انقلاب نقش محوری داشتند و تاریخ تحولات سیاسی کشور را رقم زدند، طی 3 سال گذشته با رویکرد روشن و جدی دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور در خصوص حضور جوانان در عرصه های مختلف از ابتدای تصدی دولت بر این باورند که هر چه بیشتر شرایط حضور جوانان فراهم شود و در این سال ها ستادهای مختلف جوانان دستاوردهای خوبی داشته اند.
وی در ادامه گفت: سازمان های مردم نهاد در این 3 سال از 50 عدد در ابتدای آغاز فعالیت دولت به یک هزار و 500 سازمان مردم نهاد رسیده و دولت به دنبال ایجاد تشکل های جدید برای فراهم کردن ورود جوانان در عرصه های مختلف است. 
وزیر ورزش و جوانان در پایان پیشنهاد داد: امید است این مجموعه دبیرخانه ای را تشکیل دهد تا با تمرکز در الگوگیری از فعالیت های مختلف جوانان در ایران و دیگر کشورها در گسترش فعالیت های جوانان کشورهای اسلامی افزوده شود و جهانی عاری از خشونت و تروریسم محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز