در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران چه می گذرد؟

سالاری: مبحث در اختیار نداشتن بیسیم آتش نشان ها مطرح است

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۳:۰۴:۱۹
کد خبر: ۵۱۶۰۲۷
سالاری: مبحث در اختیار نداشتن بیسیم آتش نشان ها مطرح است
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: گفته می شود سازمان آتش نشانی پس از 15 دقیقه بعد از حضور در صحنه حادثه تجهیزات خود کافی را به صحنه رساند و در کنار آن مباحثی نظیر چرایی در اختیار نداشتن بیسیم آتش نشان ها مطرح است

به گزارش گروه شهر و شهروند خبرگزاری برنا، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز گفت: شهرداری ها در خصوص رفع خطر از بناها مسئول هستند. یکی از مسئولان قوه قضائیه نیز در جلسه مشترکی که با آنها داشتیم اعلام کرد که شهرداری 360 درخواست برای اعمال قانون پلمب ارائه کرده است و در بین آنها مدارس نیز دیده می شوند چطور می شود که شهرداری در رابطه با پلاسکو اقدامی نکرده است.

وی درخصوص شعله گرفتن مجدد آتش عنوان کرد: اکثر مغازه‌ها از سقف کاذب برای نگهداری پوشاک و لوازم خود استفاده می‌کردند. این انبارها در سقف کاذب سبب مهار نشدن آتش شد. شهرداری باید این تخلفات را مشخص و آنها را به کمیسیون ماده 100 ارسال می کرده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در رابطه با بحث افزایش بودجه سازمان آتش نشانی گفت: اینکه افزایش اعتبارات حوزه ایمنی مورد توجه قرار گیرد در شرایطی که این افزایش چندان زیاد نیست به هیچ وجه اقدام مناسبی نیست.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص تجهیزات سازمان آتش نشانی در صحنه حادثه بیان کرد: گفته می شود سازمان آتش نشانی پس از 15 دقیقه بعد از حضور در صحنه حادثه تجهیزات خود کافی را به صحنه رساند و در کنار آن مباحثی نظیر چرایی در اختیار نداشتن بیسیم آتش نشان ها مطرح است و اینکه چرا سیستم Gps بر لباس آن‌ها نصب نبود تا بتوان لااقل جسدشان را یافت.

سالاری از مشخص نبودن متولی بحران در صحنه حادثه پلاسکو انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در دقایق ابتدایی حادثه، بسیاری از اصحاب رسانه حامی شهرداری تهران هم لباس مدیریت بحران بر تن کرده بودند و مشخص نبود مسئول مدیریت بحران در حادثه چه فردی است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید پاسخ روشنی به عدم تخصیص بودجه‌های سالانه به آتش‌نشانی نیز بدهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز