معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس:

۱۰۰ پژوهش سرا آماده ارائه خدمات علمی و پژوهشی به دانش آموزان در سراسر فارس است

۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۱۱:۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۱۹۹۷۸
۱۰۰ پژوهش سرا آماده ارائه خدمات علمی و پژوهشی به دانش آموزان در سراسر فارس است
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: یادگیری پایدار زمانی اتفاق می افتد که مبتنی بر پژوهش و عمل باشد و پژوهش سراها هستند که می توانند این معنا را تحقق ببخشند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، ناصر قجری در گردهمایی مدیران پژوهش سراهای جدید التاسیس دانش آموزی استان فارس که به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز برگزار شد گفت: وجود پژوهش سراها در کنار مدارس می تواند پاسخگوی نیازهای ویژه دانش آموزان در زمینه  علمی، آموزشی باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس پژوهش سراها را الگوی آموزشی مدارس معرفی کرد و گفت: نگاه و توجه مسئولین ذی ربط می تواند کمک بسیاری به پیشرفت و گسترش این مجموعه ها نماید .

وی با اشاره به رشد کمی تعداد پژوهش سراها  از 18 مرکز  با کد کشوری به 41 مرکز در سال گذشته گفت: این برای استان فارس یک موفقیت است و در مرحله بعد هدف ما  توسعه کیفی این مراکز می باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: لذا برگزاری گردهمایی ها، در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس، همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف کیفیت بخشی به فعالیت های پژوهش سرا های دانش آموزی اثر گذار است.

وی گفت: بر همین اساس این مراکز با هدف تربیت دانش آموز پژوهشگر، با تشکیل انجمن های علمی – پژوهشی و برگزاری مسابقات آزمایشگاهی، زمینه رقابت های علمی  و جذاب دانش آموزان را در زمینه های علوم نوین همانند سلول های بنیادی، نانو و مسابقات جذاب از جمله رباتیک، هوافضا، نجوم، سازه های ماکارونیو ... به وجود آورده اند.

هدایت دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به سمت فعالیت های پژوهشی و حضور آنان در جشنواره های ملی همچون  جشنواره جابربن حیان و جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی از دیگر اقدامات این مراکز می باشد که قجری به آنها اشاره کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: درسطح استان فارس حدود 100 پژوهش سرای دانش آموزی فعال است که از این تعداد 41 پژوهش سرا دارای کد کشوری بوده و در سال آینده نیز در صورت محیا بودن شرایط تاسیس، امکان اختصاص کد پژوهش سرا به تمامی مناطق آموزشی استان فارس وجود دارد .

وی با اشاره به کسب مقام دوم کشوری در جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش آموزان استان فارس درسال گذشته گفت: یادگیری پایدار زمانی اتفاق می افتد که مبتنی بر پژوهش و عمل باشد و پژوهش سراها هستند که می توانند این معنا را تحقق ببخشند این افتخارات  نیز  حاصل فعالیت های پژوهشی این مراکز می باشد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز