میر شاه ولد در گفت و گو با برنا:

۱۰هزار شکایت در سال جاری به دست آموزش و پرورش رسیده است/ تنها ۳۴۹ مورد شکایت درمورد تنبیه بدنی داشته ایم

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۱۰:۰۸:۴۱
کد خبر: ۵۲۸۶۴۷
۱۰هزار شکایت در سال جاری به دست آموزش و پرورش رسیده است/ تنها ۳۴۹ مورد شکایت درمورد تنبیه بدنی داشته ایم
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش از ثبت 10 هزار شکایت در سامانه ثبت شکایت خبرداد و گفت: 349 مورد از این تعداد مربوط به تنبیه بدنی بوده است.

به گزارش خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا، سید رحیم میرشاه ولد مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورشدر گفتگو با خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا از ارسال بیش از 10 هزار شکایت  در سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد.

به گفته ی میرشاه ولد وزرات آموزش و پرورش از درگاه های گوناگونی برای دریافت شکایات استفاده می کند ، اما سامانه مهمترین درگاه است پس از آن ثبت شکایات تلفنی است که از طریق تلفن شکایات به دست مسئولان در سازمان بازرسی کل کشور می رسد وبخش دیگری هم شکایاتی است که به صورت کتبی به آموزش و پرورش منتقل می شود .

وی درخصوص آمار این شکایات در سال 95 گفت : تاکنون 10 هزار و 386 مورد شکایت در سامانه ثبت شده است که به  بخش عمده ی آن رسیدگی شده است .

میرشاه ولد افزود: برای ثبت شکایات 5 محور در نظر گرفته شده است که بیشترین شکایت را محور اداری با 3519 مورد شکایت به خود اختصاص داده است . پس از آن به ترتیب موضوعات آموزشی با 2723 شکایت ، پرورش با 700 و حقوقی 391 مورد شکایت بیشترین تعداد شکایت را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه تنبیه بدنی نیز ذیل مبحث شکایات حقوقی قرار میگیرد افزود: باید خوشحال بود که در سه سال گذشته شکایات در خصوص تنبیه بند روند نزولی داشته است به صورتی که  در سال 93 در کشور 1249 مورد تنبیه منجر به جرح و شکایت ثبت شده در حالی که این رقم در سال های 94 به 675 و 95به 349 مورد کاهش یافته است .

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این رقم تنها موارد ثبت شده در کشور است و قطعا موارد ثبت نشده ای هم وجود دارد گفت: این سیر نزولی نشان دهنده این است که در آموزش های ضمن خدمت آموزش و پرورش در کنار برخورد با متخلفان تاثیر بسزایی داشته است و برخورد های اصلاحی مناسبی صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز