نهال کاری ۲۵۰۰ هکتار از کانون های بحران فرسایش بادی

ایمنی زیستی کانون فرسایش بادی منطقه سجزی

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۰:۴۵:۲۵
کد خبر: ۵۳۳۵۶۳
ایمنی زیستی کانون فرسایش بادی منطقه سجزی
شهردار اصفهان گفت:مساله ی مهمی که در کانون های بیابانی سجزی وجود دارد این است که این منطقه جایی است که عمدتا تاسیسات حساس اطراف اصفهان در سیبل این کانون های گرد و غبار هستند.

به گزارش برنا از اصفهان،با حضوردکتر زرگرپور استاندار اصفهان و مهندس جلالی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پروژه بیو مکانیکی نهال کاری به مساحت ۲۵۰۰ هکتار از کانون های بحران فرسایش بادی منطقه سجزی و همچنین پروژه های بیابان زدایی شرق اصفهان با روش کاشت گونه های تاغ و قره داغ که برای اولین بار در کشور با استفاده پساب انجام میگیرد افتتاح شد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جریان این بازدید از حمایت های استاندار اصفهان در زمان اجرای این طرح قدردانی نمود و اظهارداشت: با کنترل این کانون فرسایش بادی، ایمنی زیستی ایجاد می گردد و همزمان با اجرای این پروژه در تپه های شنی نیز مالچ پاشی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار سال آینده برای بیابان زدایی در کل کشور ۹۰۰ میلیارد تومان است، افزود: با توجه به اینکه در استان اصفهان با حمایت استاندار طرح های خوبی در حال اجراست باید سهم این استان به صورت ویژه در این اعتبارات دیده شود.

استاندار اصفهان نیز اظهارداشت: از سال ۹۳، که در عرصه بیابان زدایی منطقه سجزی و در میان طوفان شدید گردوغبار و شن های روان ، اقدام به غرس نهال نمودیم تاکنون حدود ۶ هزار هکتار بیابان زدایی صورت گرفته که بخشی از آن با انتقال پساب بوده است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه این اقدام با مدیریت جهادی و با استفاده از الگوهای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، گفت: در سال ۹۲، حدود ۲۰۰ هکتار بیابان زدایی انجام شده بود ولی درحال حاضر هرسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بیابان زدایی و در مجموع حدود ۶ هزارهکتار در این منطقه صورت گرفته است.

استانداراصفهان ادامه داد: مسئله ی مهمی که در کانون های بیابانی سجزی وجود دارد این است که این منطقه جایی است که عمدتا تاسیسات حساس اطراف اصفهان در سیبل این کانون های گرد و غبار هستند.

وی یادآور شد: این پروژه اولویت اول استان است چرا که اگر این اقدام صورت نگیرد همانگونه که بارها اعلام کرده ام دیری نمی پاید که اصفهان همانند اهواز خواهد شد.

رسول زرگرپور با اشاره به کانال انتقال پساب افتتاح شده در جریان این بازدید، تصریح کرد: این کانال اصلی به طول ۴۵ کیلومتر است و حدود ۶۰کیلومتر کانال های فرعی دارد.

وی ادامه داد: انتقال پساب که برای اولین بار در کشور برای این منظور صورت گرفته است که می تواند در سرعت بخشی به این پروژه بسیار موثر باشد.

همچنین درجریان سفر استاندار اصفهان و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به منطقه ی سجزی پروژه های بیابان زدایی شرق اصفهان به مساحت ۲۷ هکتار نهالکاری با روش کاشت گونه های تاغ و قره داغ که توسط دو شرکت صفه ی کویر دشت نائین و طبیعت آرای جهان بین صورت گرفته بود افتتاح گردید.

   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز