معاون درمان وزیر بهداشت خبرداد:

اضافه شدن ۲۴۰۰ آمبولانس به ناوگان اورژانس

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۵:۴۷:۲۱
کد خبر: ۵۳۳۹۱۰
اضافه شدن ۲۴۰۰ آمبولانس به ناوگان اورژانس
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سه هزار آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور در حال فعالیت است و 2 هزار و 400 آ‌مبولانس جدید تا پایان دولت به این مجموعه اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد آقاجانیدر مراسم افتتاح پنج پایگاه اورژانس هوایی در وزارت بهداشت افزود: طرح تحول سلامت توجه ویژه ای به توسعه ناوگان اورژانس داشته است، 120پایگاه اورژانس در حال ساخت است و علاوه بر نوسازی ناوگان آمبولانس زمینی، ناوگان آمبولانس هوایی نیز در این دولت شکل گرفت و توسعه یافت.
وی ادامه داد: تاکنون 30 پایگاه اورژانس هوایی در کشور ایجاد شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت، تعداد این پایگاه‌ها به حدود 44 پایگاه برسد.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: علاوه بر نوسازی ناوگان اورژانس هوایی در اورژانس های بیمارستانی نیز تحولات بزرگی رخ داده، تجهیزات و فضای اورژانس های بیمارستانی نو شده است و نیروهای کارآزموده در این بخش ها بکارگیری شده اند.
وی گفت: علاوه بر آن با اجرای طرح تحول سلامت، تخت های آی سی یو نیز افزایش یافتند. 2 هزار 400 تخت جدید آی سی یو در حال ساخت و تجهیز هستند. این تخت‌ها، تا پایان دولت تحویل می‌شوند و تعداد قابل توجهی از آنها به بهره‌برداری رسیده‌اند. 
آقاجانی ادامه داد: بیش از 160 هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی نیز در کشور وجود دارد که با توجه به صعب العبور بودن بسیاری از این مناطق لازم است، پوشش اورژانس کشور در این مناطق نیز توسعه یابد.
به گزارش ایرنا ،وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز ، طی مراسمی در وزارت بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس پنج پایگاه اورژانس هوایی در شهرهای الیگودرز، یاسوج، لار، جهرم و طبس را افتتاح کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز