فاضلی در گفت‌وگو با برنا:

صحت خبر روز به روز بیشتر رنگ می‌بازد/ فضای مجازی مانع مرجع و منبع بودن رسانه است

۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۱۶۲
صحت خبر روز به روز بیشتر رنگ می‌بازد/ فضای مجازی مانع مرجع و منبع بودن رسانه است
مدیر مسئول روزنامه ایران گفت: وجود شبکه‌های مجازی باعث شده است تا سرعت خبر در اولویت قرار گیرد، در صورتی که یک فرد رسانه‌ای باید اولویتش صحت خبری باشد که روز به روز بیشتر رنگ می‌بازد.

محمد فاضلی، مدیر مسئول روزنامه ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، با اشاره به بدترین اتفاقات سال ۹۵، گفت: بدون تردید درگذشت آیت الله رفسنجانی اولین موضوعی است که هنگام شنیدن بدترین اتفاق سال، به ذهنم خطور می‌کند و مرا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق، حادثه پلاسکو بدترین اتفاق سال ۹۵ است که به دنبال آن، چند شبانه روز را نخوابیدم و پیگیر اخبار و شرایط جانباختگان این حادثه بودم.

فاضلی با اشاره به وضعیت فضای رسانه در سالی که رو به پایان است، تصریح کرد: امسال اتفاق تازه‌ای در فضای رسانه نیفتاد اما اگر بخواهیم رسانه را از دو منظر مردمی و مسئولین در نظر بگیریم، باید بگویم متاسفانه در نگاه سیاستمداران رسانه منزلت بدی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بدتر از این اتفاق، تنوع خبرگزاری ها و سایت‌های خبری و از همه مهم‌تر اینکه به دلیل وجود شبکه‌های مجازی، رسانه‌ها قابلیت منبع و مرجع بودن خود را از دست داده‌اند و این موضوع روز به روز بیشتر باعث بدتر شدن فضای رسانه شده است.

مدیر مسئول روزنامه ایران، ضمن بیان اینکه توصیه‌ام برای سال پیش رو و به همکارانم، حفظ صحت خبر است، اظهار کرد: از منظر یک فرد رسانه‌ای، معتقدم ما باید صحت خبر را حفظ کنیم.

وی افزود: وجود شبکه‌های مجازی، باعث شده است تا سرعت خبر در مرتبه اول اولویت قرار گیرد در صورتی که یک فرد رسانه‌ای باید اولویتش صحت خبری باشد که روز به روز بیشتر رنگ می‌بازد.

فاضلی اذعان کرد: زمانی که ما در سی و چند سال پیش کار خبری را آموختیم، به ترتیب صحت، دقت و سرعت، اولویت‌های یک خبر بود، اما در حال حاضر برعکس این موضوع اتفاق می‌افتد و بسیاری از افراد صحت خبر را فدای سرعت آن می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به همکارانم و به ویژه همکاران رسانه‌ای خود توصیه می‌کنم به ویژه در این شرایط حساس و با توجه به پیش رو بودن انتخابات، در قید و بند سرعت خبرها نباشند، زیرا در این شرایط صحت خبر فدای سرعت آن شده و فراموش می‌شود‌، بنابراین همیشه درستی خبر را مد نظر قرار دهند تا بتوانیم شاهد اتفاقات مثبتی در فضای رسانه باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز