سلیمی خبر داد؛

تعداد مصدومان زلزله خراسان به ۴۰ نفر افزایش یافت/ ارسال کمک ها از ۵ استان

۱۳۹۶/۰۱/۱۸ - ۰۹:۴۶:۱۹
کد خبر: ۵۴۱۰۲۴
تعداد مصدومان زلزله خراسان به ۴۰ نفر افزایش یافت/ ارسال کمک ها از ۵ استان
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه از پنج استان کشور به وسیله بالگرد اقلام زیستی برای زلزله زدگان ارسال شده است، گفت: آمار مصدومان این حادثه به 40 نفر افزایش یافت.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار انتظامی و حوادث خبرگزاری برنا، در خصوص آخرین جزئیات از امدادرسانی به زلزله زدگان خراسان رضوی گفت: از 16 فروردین تاکنون چهار شهرستان سرخس، تربت جام، فریمان و مشهد دچار حادثه شده اند و به 58 روستا امدادرسانی صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه امدادگران تا کنون به پنج هزار و 488 نفر امدادرسانی کرده اند، عنوان کرد: پنج هزار و 488نفر نیز اسکان اضطراری یافته اند و جمعیت هلال احمر یک هزار و 198 چدر امدادی برپا کرده است. 

 

به گفته سلیمی تا کنون 40 نفر مصدوم شده و یک زن 80 ساله جان خود را از دست داده است.

وی از به کارگیری 305 نیروی عملیات هلال احمر خبر داد و افزود: در این مدت سه فروند بالگرد با انجام 37 سورتی پرواز و در مجموع 25 ساعت و 30 عملیات هوایی، 70 نیروی عملیاتی و اقلام امدادی از پنج استان خراسان شمالی، جنوبی، قم، اصفهان، خوزستان و سازمان امدادو نجات به مناطق زلزله زده منتقل کردند. 

رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر در مورد توزیع اقلام زیستی و امدادی ارسالی از استان ها به مراکز زلزله زده گفت: بالگرد های امدادی این سازمان تاکنون 420 تخته چادر، چهار هزار و 200 ست شست وشو، سه هزار و 500 بسته چای، یک هزار و 980 کیلوگرم حبوبات،  پنج هزار و 40 بطری روغن، 58 هزار و 404 قوطی کنسرو و 31 هزار و 434 کیلوگرم برنج را به مناطق زلزله زده منتقل کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز