بیمارستان جدید بجنورد نماد کار جهادی و معجزه وار است/ سرانه تخت های استان ارتقا می یابد

۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۴:۰۶:۴۴
کد خبر: ۵۴۲۲۱۵
بیمارستان جدید بجنورد نماد کار جهادی و معجزه وار است/ سرانه تخت های استان ارتقا می یابد
مقام عالی دولت در خراسان شمالی، ساخت و تجهیز بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی بجنورد در بازه زمانی ۳ ساله را کاری جهادی دانست و آن را به معجزه تشبیه کرد و گفت: با بهره برداری از ۲ بیمارستان جدید بجنورد و شیروان، سرانه تخت های بیمارستانی این استان از سطح میانگین کشوری فراتر می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمدرضا صالحی روز یکشنبه در بازدید از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی امام حسن(ع) بجنورد تصریح کرد: با افتتاح 2 بیمارستان جدید، سرانه تخت های بیمارستانی استان که پیش از این، یک تخت به ازای هر هزارنفر جمعیت بوده، از سطح میانگین کشوری این شاخص هم که 1.4 است، بالاتر خواهد رفت.

وی ضمن قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران ساخت، تجهیز و بهره برداری بیمارستان جدید مرکز استان ابراز امیدواری کرد: بیمارستان های جدید به زودی با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری برسد و آسودگی خاطر بیشتر جامعه بهره بردار را شاهد باشیم.

محمدحسین علی نیا معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار نیز احداث بیمارستانی با زیربنای 29هزار مترمربع طی کمتر از 3 سال را به معجزه تشبیه کرد و گفت: دولت تدبیر و امید کار بزرگی در این حوزه از خود به یادگار گذاشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز ساخت و تجهیز بیمارستانی بزرگ طی کمتر از 3 سال را در کشور بی سابقه دانست و گفت: برخی افراد با انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی، با بی انصافی عملکرد دولت را زیرسوال می برند در حالی که در ساخت و تجهیز این دو پروژه بزرگ درمانی استن بهترین مصالح و تجهیزات روز زیرنظر هیئت امنای دانشگاه تهیه و استفاده شده است.

دکتر گلمکانی تکمیل و بهره برداری 2 بیمارستان جدید استان با این سرعت و کیفیت را رکورددار در کشور توصیف کرد و آن را محصول همدلی و همزبانی، روحیه جهادی و برنامه ریزی و کار تیمی دانست. وی خاطرنشان کرد: با احتساب مجموع اعتبارات هزینه شده در دانشگاه علوم پزشکی و راه و شهرسازی استان برای ساخت و تکمیل بیمارستان های جدید، در دولت تدبیر و امید بیش از 350 میلیارد تومان در این بخش صرف شده است.

برای ساخت و تجهیز بیمارستان 320 تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی امام حسن(ع) بجنورد به عنوان بزرگ ترین طرح حوزه بهداشت و درمان استان، بیش از 120 میلیارد تومان هزینه شده است. این بیمارستان سال 92 و هنگام روی کارآمدن دولت یازدهم فقط 19درصد پیشرفت فیزیکی داشت. 66میلیارد تومان از مجموع رقم هزینه شده برای ساخت و تجهیز این بیمارستان فقط در سال 95 تأمین و تخصیص داده شد که به گفته دکتر گلمکانی، نشأت گرفته از اعتبارات سفر خرداد94 کاروان تدبیر و امید و نگاه ویژه وزیر بهداشت بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز