معاون فرهنگی کمیته امداد خبر داد:

اعزام ۱۵۰ هزار مددجو به مشهد مقدس در سال ۹۶

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۲:۰۶:۲۲
کد خبر: ۵۴۴۷۱۶
اعزام ۱۵۰ هزار مددجو به مشهد مقدس در سال ۹۶
معاون فرهنگی کمیته امداد در سفر به استان زنجان علاوه بر دیدار با آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، معاونان و مدیران این نهاد استانی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام حسین احمدیان، معاون فرهنگی کمیته امداد در این دیدارهای جداگانه انجام اقدامات فرهنگی را از اولویت‌های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: هم اکنون 110 کانون فرهنگی دائمی، 14 اردوگاه و 16 خوابگاه کمیته امداد در سطح کشور فعال است و خدمات فرهنگی به مددجویان ارائه می کند.

معاون فرهنگی کمیته امداد در ادامه گزارشی از وضعیت مددجویی این نهاد ارائه کرد و افزود: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از مددجویان این نهاد خانم هستند، ارائه خدمات مشاوره تأثیر بسزایی در توانمندسازی فرهنگی مددجویان خواهد داشت.

وی به لزوم انجام اقدامات زیربنایی در زمینه تقویت بنیان خانواده اشاره کرد و افزود:گاهی آسیب های ناشی از طلاق و مسائل اجتماعی آن متوجه کمیته امداد می شود که باید تلاش شود با اقدامات و فعالیت های موثر جهت تقویت  بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق گام برداریم.

احمدیان با بیان اینکه 110 کانون و خوابگاه‌های کمیته امداد برای ارائه خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان و دانشجویان فعالیت می کند، یادآور شد: در زمینه فعالیت‌های اردویی 500 هزار مددجو خدمات فرهنگی آموزشی دریافت کرده اند.

معاون فرهنگی کمیته امداد با اشاره به طرح شوق زیارت کمیته امداد برای اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی با مساعدت خیران خاطر نشان کرد: 150 هزار  مددجو در سال 96 به مشهد مقدس و 40 هزار نفر هم به کربلای معلی با مشارکت خیران اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه شناسایی استعدادهای برتر برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است، افزود: دو هزار نخبه دانش‌آموزی و دانشجویی در این زمینه شناسایی شده اند.

 معاون فرهنگی کمیته امداد در ادامه این سفر در جمع مدیران کمیته امداد استان ضمن ارائه برنامه‌های پیش‌بینی شده فرهنگی کمیته امداد برای سال جاری بر داشتن پیوست فرهنگی برای تمامی برنامه‌ها در این نهاد تاکید و اظهار کرد: باید در این زمینه از ظرفیت‌های موجود استفاده لازم به عمل آید؛ کیفی‌سازی و انجام اقدامات زیربنایی، هم‌افزایی و ارتباط بین‌بخشی موجب تأثیرگذاری  بیشتر فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز