سیدجلال فیاضی:

شورای شهر باید پارلمان شهر باشد نه شورای شهرداری

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۵:۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۴۵۹۱۵
شورای شهر باید پارلمان شهر باشد نه شورای شهرداری
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص عملکرد شهردار مشهد، گفت: شهر مشهد و مردم آن به لحاظ پتانسیل مدیریتی و امکانات، این توانمندی را دارند که سطح مدیریت شهری را شایسته بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) ارتقا بخشند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از سایت رصد اخبار مشهد، سید جلال فیاضی در ادامه به عملکرد صولت مرتضوی به عنوان شهردار مشهد اشاره و اظهار داشت: ارزیابی بنده از شورا و شهرداری متوسط است، با این تفاوت که ایشان از ابتدای مسئولیتشان به شناخت شهر مشهد اختصاص یافت

فیاضی با ابراز تأسف از ورود شهرداری و شورای شهر چهارم به مناقشات سیاسی و اختلافات سیاسی با دولت افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود فرمودند ورود شهرداری‌ها و شوراهای شهر به مناقشات سیاسی یک سم مهلک به شهر است؛ مدیریت شهری نباید وارد مناقشات سیاسی شود و نیازمند تعامل سازنده با نهادهای دولتی و غیر دولتی است .

وی متذکر شد : بسیاری از مسائل شهر مشهد نیازمند همکاری سازنده مدیریت شهری با دولت است

این عضو شورای شهر افزود: از جمله نقاط منفی در مدیریت شهری گذشته  ورود به مناقشات سیاسی بود و اگر این اشتباه صورت نمی پذیرفت، می‌توانستیم با تعامل با دولت امکانات بیشتری را برای شهر جذب و روند پیشرفت را سرعت بخشیم

فیاضی اظهار امیدواری کرد: شورای شهر جدید فارغ از دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌ها و به دور از مناقشات  سیاسی ، با تعامل سازنده با تمام نهاد‌ها و ارگان‌ها روند پیشرفت را ارتقا بخشد.

وی تصریح کرد: امید است که با اقبال مردم به مرحله‌ای برسیم که شورای شهر به ارتقاء بیشتری برسد و با مدیریتی توانمند به خدمتگذاری در شهر بپردازد.

فیاضی با اشاره به عملکرد شورای چهارم، ابراز کرد: شورای چهارم نیز دارای نقاط قوت و ضعف بوده است؛ برآیند ارزیابی بنده از شورای چهارم یک ارزیابی متوسط است.

وی همچنین در خصوص کاهش تعداد اعضای شورای شهر تصریح کرد: در تنظیم روابط بین شورای شهر و شهرداری باید به گونه ای عمل شود تا شورای شهر، شورای شهر باشد نه شورای شهرداری در آن صورت شاید 25 نفر هم برای اعضا شورا شهر کم باشد.

وی در ادامه یکی از مهمترین مشکلات و موانع شهر مشهد را نداشتن طرح تفضیلی عنوان کرد و اظهار داشت: طرح جامع تفضیلی مشهد از سال گذشته به تصویب رسیده بود اما به دلیل مناقشات سیاسی شهرداری این طرح تحت شعاع قرار گرفت

عضو شورا اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه باید امکانات حاشیه و متن شهر با یکدیگر متوازن و برابر باشد، تأکید کرد: لازمه این مهم تصویب طرح تفصیلی و اجرای صحیح آن است.

فیاضی در پایان متذکر شد: مسائل شهری به خصوص شهر مشهد را نباید از منظر سیاسی و با مناقشات سیاسی مخلوط کرد زیرا در مناقشات سیاسی مدیریت شهری به حاشیه می‎رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز