آیت الله میرعمادی در مراسم زنگ سلامت :

بیکاری از مهم ترین عوامل افسردگی است/سلامت جامعه درگرو اشتغال است

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۳:۰۰:۵۹
کد خبر: ۵۴۸۹۴۲
بیکاری از مهم ترین عوامل افسردگی است/سلامت جامعه درگرو اشتغال است
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت:بیکاری از مهم ترین عوامل افسردگی در میان مردم وجوانان است وتحقق کار، تولید و اشتغال در جامعه نیز در سایه سلامت است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباددر آیین مراسم زنگ سلامت گفت: از نظر اسلام بزرگترین و برترین نعمت، نعمت سلامت است وهیچ دینی به اندازه اسلام در امر سلامت تاکید نکرده است

آیت الله سید احمد میرعمادی در این مراسم که در مدرسه دخترانه شاهد خرم آباد برگزار شده بود یادآور شد:  عبادت در سایه سلامت است و سلامت منشا پیشرفت مادی و معنوی انسان است.

وی نماز،روزه ،صدقه دادن وصله رحم را  عامل سلامت انسان برشمرد وگفت: نماز انسان را از زشتی ها باز می دارد و انسان را از آلودگی ها پاک می کندو امروزه در علم پزشکی و روانشناسی مشخص شده است که امساک و پرهیز از پرخوری و روزه گرفتن باعث سلامت انسان است.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد:اسلام دین اجتماعی است و صدقه دادن به محرومان وبه جا آوردن صله رحم  باعث سلامت روح و روان انسان می شود.

وی عنوان کرد:مدرسه باانضباط مدرسه ای است که دانش آموزان آن در سلامت به سر ببرند ومدرسه با سلامت فقط مدرسه ای نیست که رنگ و لعابی داشته باشد بلکه مدرسه ای است که دانش آموزان آن اهل نماز و بندگی خدا باشند.

آیت الله میرعمادی خاطر نشان ساخت:  اگر می خواهیم سلامت جامعه و مدرسه حفظ شود باید در این رابطه تعهد اجتماعی به وجود بیاوریم و حرکت جمعی داشته باشیم

وی با بیان اینکه خانواده ای که در آن فرد بیکار باشد خانواده ای افسرده خواهد بودگفت:بیکاری از مهم ترین عوامل افسردگی در میان مردم وجوانان است وتحقق کار، تولید و اشتغال در جامعه نیز در سایه سلامت است.

آیت الله میرعمادی یادآورشد:  وقتی در جامعه ای کار و تولید حاکم می شود که در آن جامعه انسان سالم وجود داشته باشد لذا اگر به دنبال سلامت جامعه هستیم باید به فکر اشتغال باشیم، درد جامعه را اگر بخواهیم درمان کنیم باید به اشتغال و تولید روی بیاوریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز