احمدی خبر داد:

صدور ۲۰۰ اخطاریه آلودگی در سال ۹۵ / تخریب ۷۰ حلقه چاه ذغال در قم

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۲:۲۶:۲۴
کد خبر: ۵۵۱۹۶۳
صدور ۲۰۰ اخطاریه آلودگی در سال ۹۵ / تخریب ۷۰ حلقه چاه ذغال در قم
رییس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در سال 95 بیش از 200 اخطاریه آلودگی محیط زیستی برای واحدهای صنعتی استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی احمدی، رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان قم، با اشاره به اقدامات و فعالیت های حقوقی این اداره کل در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 200 اخطاریه آلودگی محیط زیستی و توقف فعالیت برای واحدهای صنعتی استان صادر شده است.

وی با اشاره به تشکیل 35 پرونده قضایی برای واحدهای آلاینده متخلف در سال گذشته، از صدور 25 رأی محکومیت قطعی برای این پرونده ها خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 70 حلقه چاه ذغال در مناطق مختلف استان با پیگیری های بعمل آمده تخریب شده است.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه این اداره کل بیشترین تمرکز خود را برای برخورد با واحدهای آلاینده و غیرمجاز در سطح استان معطوف داشته است، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا برخوردهای قانونی با واحدهای آلاینده، بیشتر نقش بازدارندگی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در برخورد با واحدهای آلاینده غیرمجاز در سطح استان، مهلتی برای رفع آلایندگی این واحدها تعیین و آرای صادره تعلیق می شود تا هرچه سریعتر اقدام نمایند، در غیر این صورت مجازات های شدیدتری برای واحدهای آلاینده در نظر گرفته شده است.

احمدی همچنین تخلفات در حوزه شکار و صید را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس کنترل و پایش مستمر مناطق و زیستگاههای طبیعی و همچنین واحدهای پرنده فروشی سطح شهر قم، حدود 30 پرونده تخلفات در رابطه با صید و شکار و نگهداری جانوران وحشی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با پرونده های حوزه شکار و صید، با توجه به وضعیت بسیار حساس و شکننده گونه های جانوری در استان قم، بر اساس ضوابط قانونی با متخلفان به شدت برخورد شده و جانوران زنده کشف شده نیز پس از تیمار و نگهداری اولیه به دامان طبیعت باز می گردند.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: از همشهریان محترم و دوستدار طبیعت تقاضا می کنیم تا گزارش های خود از هرگونه تخلفات در رابطه با آلودگی های زیست محیطی و شکار و صید جانوران وحشی را با این اداره کل با شماره تلفن 32602981 در میان بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز