بازدید ابتکار از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۵:۳۰:۴۱
کد خبر: ۵۵۵۵۵۷
بازدید ابتکار از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست پیش از ظهر امروز دوشنبه از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست و معاون رییس جمهور را دراین بازدید، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و برخی مدیران نفتی، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی، حمید جلالوندی مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی و مجید فدایی مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست و هومان لیاقتی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست همراهی می کردند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این بازدید در جریان آخرین وضعیت تولید ، توزیع و پخش فرآورده های نفتی و رعایت ملاحظات زیست محیطی در تولیدات آنها قرار گرفت.
معصومه ابتکار در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با تقدیر از توجه به مسائل زیست محیطی از سوی وزارت نفت و شرکت های پتروشیمی گفت: رویکرد فناوری سبز درصنعت پتروشیمی ایران بسیار ارزشمند است. 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: ما از نظرصنعت انرژی دربالاترین رتبه های جهانی قرارداریم و بعد ازبرجام جایگاه ما ارتقا رفته است و باید بر این نکته تاکید کرد که دولت یازدهم مصمم است سیاست های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست را رعایت کند. 
ابتکار ادامه داد: رشد بخش های مختلف  صنعت پتروشیمی بدون آلایندگی و تخریب محیط زیست در دستورکار دولت سبز قرار گرفته است.
وی افزود: سازگاری پروژه ها با محیط زیست و تامین سلامت مردم ، هوا ، خاک و دریابسیارمهم است و در بازدیدی که از غرفه های پتروشیمی داشتم دستاوردهای بزرگ از نظر فناوری و ایجاد اشتغال و نوآوری مثل ساخت کاتالیست را مشاهده کردم و شرکت های پتروشیمی در این زمینه خیلی پیشرفت داشته اند وایران  اکنون حوزه نفت و پتروشیمی و محیط زیست حرف های زیادی برای گفتن دارد و برای توسعه پایدار بخش نفت همچنان تلاش می کنیم.
ابتکار درزمینه رویکرد جدید صنعت پتروشیمی برای هماهنگی بااصول و قوانین محیط زیست گفت: در صنعت پتروشیمی رعایت قوانین خیلی بارز است و در دولت یازدهم شاهد تغییر رویکرد به طرح های مطابق با محیط زیست هستیم. 
معاون رییس جمهوری ادامه داد: صنعت پتروشیمی نیز بعد از حضور مهندس شاهدایی که نگاهی جامع به مسائل دارد و ارزشی که برای الزامات محیط زیستی و ارتقاء استانداردهای محیط زیست قائل است بسیار مورد توجه و ارزشمند است و فعالیت های زیادی در کاهش هزینه های محیط زیستی و بهداشتی به همراه خواهد داشت رویکرد فناوری سبز در بخش پتروشیمی بسیار قابل ارزش است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مولفه هاب مهم دنیا در اقتصاد استفاده از طرح هایی با چرخه اقتصادی است و هیچ هدررفتی وجود نداشته باشد که این امر در صنعت پتروشیمی با توجه به اقداماتی که در زمینه بازیافت co2  و استفاده از کاتالیست های مفید  انجام شده است در این راستا است.
گفتنی است، نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه سالانه با حضور جمع کثیری از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می گردد.بیست و دومین دوره این نمایشگاه بین المللی از 16 اردیبهشت آغاز و تا 19 اردیبهشت ماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز