ِِافشاگری عضو شورای شهر در خصوص یک افتتاح پرحاشیه؛

سرخو: افتتاح خط ۷ مترو دیر هنگام بوده است/ شهرداری هر چه بودجه خواست دادیم/ آپارتمانی ساختند بدون راه پله

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۰۹:۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۷۳۶۰۴
سرخو: افتتاح خط ۷ مترو دیر هنگام بوده است/ شهرداری هر چه بودجه خواست دادیم/ آپارتمانی ساختند بدون راه پله
عضو شورای شهر تهران معتقد است، باید همزمان با افتتاح خط 7 مترو، قطارها هم آماده می شد و 19 ایستگاه به طور کامل به بهره برداری می رسید. طبق برنامه پنجساله تازه این زمان هم دیر شده است.

محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران در خصوص حرف های ضد و نقیض افتتاح خط 7 متروی تهران به خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری برنا گفت:  طول کلی خط 7 متروی تهران 27 کیلومتر است. الان 22 کیلومتر آن افتتاح شده است و 5 کیلومتر از قسمت شمال و جنوب باقی مانده است. اعتقاد برخی این هست که تمام ساز و کارهای باید آماده شده باشد. 19 ایستگاه در این خط پیش بینی شده و 7 ایستگاه آماده بهره برداری است. این خط حداقل 10 قطار 7 واگنه نیاز دارد که الان در حال حاضر 3 رام قطار در این خط فعال است. 2 قطار در حال تردد است و یکی رزرو است.

وی افزود: خط 7 مترو جزو خطوط مهم است. چون شمالغرب را به جنوب شرق متصل می کند و تردد مردم از این خط مترو و اتصال با خطوط یک و دو و سه و چهار می تواند سهم بسزایی در کاهش ترافیک داشته باشد و محورهای چمران و یادگار امام را هم کاهش دهد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: اگر این خط به طور کامل راه اندازی شود، می تواند میلیون ها نفر را جابجا کند و خط مهمی به شمار می رود اما مشکلی که در این میان وجود دارد، این است که این خط باید تا پایان 94 آن هم به طور کامل و خط 6 هم باید تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسید اما تاکنون بخشی از خط 6 را بهره برداری می کنند.

سرخو با توجه به افتتاح دیرهنگام خط 7 متروی تهران، تاکید کرد: جلسه ای در کمیسیون عمران داشتیم و راجع به خط 7 صحبت شد و گفتند ماهی یک ایستگاه جدید وارد مدار خواهد شد. در یک کار مهندسی، برنامه زمان بندی و تدوین آن و اجرای دقیق و توجه به پیش نیازها و تامین منابع نقش بسیار مهمی را دارد که این پروژه بهره برداری شود. تونل را درست کردند، ریل گذاری ها انجام شد اما همزمان با آن روی ایستگاه ها کار نشد. یعنی ریلینگ و تونل گذاری نشده است. ایستگاه ها باید به موازات آن کارش انجام می شد که این اقدامات متاسفانه صورت نگرفته است و ناقص شده است.

وی بیان کرد: در صورتی که تا این زمان یعنی زمانی که تونل ها تمام می شد، باید همزمان با آن، قطارها هم آماده می شد و 19 ایستگاه به طور کامل به بهره برداری می رسید. طبق برنامه پنجساله تازه این زمان هم دیر شده است. علاوه بر تاخیری که وجود داشته، برنامه زمانبندی هم مهندسی شده نبود. کارها باید به موازات هم صورت می گرفت. مثل این است که شما آپارتمانی را بسازید و راه پله را برایش تعبیه نکرده باشید.

این عضو شورای شهر در پایان تصریح کرد: شهرداری مسئول اجرای این امر بوده است. ما هم بودجه را گذاشته ایم. مصوبات قانونی را در اختیارش گذاشتیم. گفتند از بانک شهر می خواهیم کمک بگیریم، آن را هم مصوب کردیم. یکی از اولویت های شورای شهر چهارم، توسعه مترو بوده است. اما اینکه چه اتفاقاتی در خصوص مدیریت این خطوط افتاده، آن را دیگر در جریان نیستم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز