استانداری بدون مجوز یک بنای باستانی را کوبید

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۵:۰۲:۳۱
کد خبر: ۵۷۴۶۷۹
استانداری بدون مجوز یک بنای باستانی را کوبید
استانداری کرمان که از مدت ها پیش بر سر تخریب این بنای تاریخی با فعالان میراث فرهنگی، هنرمندان و شورای شهر اختلاف نظر داشت، از صبح امروز در حال تخریب این بنا است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری برنا، در پی انتشار اخباری مبنی بر تخریب خانه شهر کرمان و برانگیختن اعتراضات شدید هنرمندان و فعالان میراث فرهنگی، که منجر به امضای نامه ای با بیش از 180 امضا شد، صبح امروز استانداری کرمان بدون هماهنگی با شورای شهر این استان، اقدام به تخریب این بنای تاریخی و با قدمت کرده است.

طبق پی گیری های اخیر خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری برنا، گفتنی است این بنا با بودجه مردم و بدون دریافت کمترین هزینه ای از سمت استانداری و شورای شهر ساخته شده است، بدین صورت که انجمن شهرِ وقت در مصوبه‌ای تصویب می‌کند که ماهانه 15 ریال از هزینه کنتورهای آب مشترکان به ساخت خانه شهر تعلق بگیرد؛ بنابراین بودجه این ساختمان را مردم تهیه کرده اند و ساختمان نه متعلق به شهرداری و نه استانداری است. حتی حجت‌الاسلام ربانی، سخنگوی کنونی شورای شهر هم مدتی قبل به این نکته اشاره کرده و تخریب یک بنای مردم‌نهاد را ننگی خوانده که نباید به گردن شورای فعلی بیافتد.

هم چنین؛ تا مدتی قبل در این بنا برنامه های فرهنگی و هنری بسیاری برگزار شده و این بنا چندین بار تا کنون پذیرای جلسات شورای شهر کرمان بوده است. اما متاسفانه در حال حاضر استانداری کرمان شروع به تخریب این بنا کرده است که امیدواریم هرچه زودتر از ادامه تخریب ابن بنا جلوگیری شود.

ادامه اخبار در این باره در حال پیگیری است...

IMG_4683-1024x768

57433652

 

57433648

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز