مُردگان اندونزی از قبر بیرون آمدند/ ببینید

۱۳۹۶/۰۴/۰۹ - ۱۴:۲۶:۲۳
کد خبر: ۵۷۹۷۸۹
مُردگان اندونزی از قبر  بیرون آمدند/ ببینید
شرق آسیا خاستگاه فرقه و گروه‌های دینی بسیاری است که تعداد زیادی از آنها دارای آداب و رسوم عجیب و خرافی هستند. به عنوان مثال اهالی مناطقی از اندونزی مراسم عجیبی برای دفن دوباره مردگان گذشته خود دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در این مراسم مردگان را از قبرها در می آورند و لباس هایی نو بر تن آنها می کنند و دوباره اجساد و اسکلت ها را به خاک می سپارند. آنها معتقدند این مراسم راهی مفید برای به یاد آوردن و گرامیداشت درگذشتگان است.

این مراسم هر سه سال یکبار به نشانه یادآوری و علاقه به مردگان انجام می شود و مردم محلی معتقدند که اعضای خانواده مردگان هنوز با او هستند حتی اگر او صدها سال پیش فوت کرده باشد.

اعضای خانواده پس از خارج کردن مرده از قبر، آن را تمیز می کنند و سپس بر تن جسد لباس های تازه ای می پوشانند و به دور آن پارچه های قطور می پیچند. این در حالی است که بسیاری از مردم، با این رسم مخالف بوده و آن را توهین به مردگان می دانند. از سوی دیگر کارشناسان بهداشتی نیز معتقدند بیرون آوردن این اجساد، باعث انتشار باکتری های خطرناک و آلودگی های موجود در اطراف مردگان می شود که این موضوع خطرهای فراوانی به همراه دارد.

البته این مراسم برخلاف ظاهر وحشتناکش هر ساله گردشگران بسیاری را راهی این منطقه می کند. افراد این قبیله برخی از مرده ها را نیز روی دیواره عمودی کوهی در همان نزدیکی می گذارند. ظاهر مرده ها مانند عروسک های بزرگی تزیین می شود و این مورد یکی از شگفتی های گردشگری این منطقه محسوب می شود. در برخی جنگل های اطراف این قبیله نیز می توان مرده ها را بین تنه درخت های بزرگ مشاهده کرد.

 

 

3089_634

AndroidOnlineNewsImage

1474352794954119

 

1378120382

1378120627

11-1-300x211

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز