سخنگوی وزارت بهداشت :

تب کنگو کنترل شده است/کیفت داروهای ایرانی تضمین می شود

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۲:۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۹۳۸۷۶
تب کنگو کنترل شده است/کیفت داروهای ایرانی تضمین می شود
سخنگوی وزرات بهداشت گفت: تضمین می دهیم که کیفیت داروهای ایرانی از بسیاری از داروهای خارجی بالاتر است و از استانداردهای لازم برخوردار است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، حریرچی سخنگوی وزرات بهداشت در نشست خبری این وزراتخانه  در مورد مشکلات دارو و بحران دارو گفت: قبل از شروع به کار دولت یازدهم در مدت نزدیک به یک سال با مشکل دارو روبرو بودیم که هر دارو حدود 300 قلم کمبود داشت، بهار سال 92 با تدبیر دولت یازدهم و طرح تحول سلامت که اولین گامش بحث کمبود دارو بود این مشکل حل شد و تضمین می دهیم که کیفیت داروهای ایرانی از بسیاری از داروهای خارجی بالاتر است و از استانداردهای لازم برخوردار است.

او در مورد تب کنگو گفت: متأسفانه شایعات زیادی در این باره وجود دارد و این باعث نگرانی مردم شده است این نگرانی را درک می کنیم اما باید این خبر را به شما بدهم که تب کنگو کنترل شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تعرفه های پزشکی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر تعرفه های عمومی اعلام شده است و هیچگونه تعرفه دیگری اعلام نشده است. 

او همچنین در مورد اقدامات وزارت بهداشت در مورد ورود موادمخدری از قبیل ماری جوآنا و گل به کشور گفت: آمار از طریق ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام می شود و یکی از موضوعات مهم شیوع مواد مخدر هر نوعش در کشور است که هم خود فرد و هم خانواده فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. در این زمینه وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با موادمخدر همکاری های لازم را داشته اند. 

حریرچی درباره شایعه خبری که توتون های قلیان در بعضی از قهوه خانه ها استفاده شده است گفت: این طبیعی است که قلیان بسیار مضر است اما این شایعه حقیقت دارد و با بررسی های لازمی که ناظران وزارت بهداشت انجام دادند متوجه شدند که در برخی از توتون های استفاده شده در قهوه خانه ها مواد روانگردان وجود دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت درباره انتخابات اخیر نظام پزشکی گفت: وزارت بهداشت با برگزاری انتخابات نظام پزشکی کار بزرگی انجام داد و در واقع عملکرد مثبتی داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز