به گزارش برنا؛

درختان قطع شدند تا برج های دو قلوی پاسداران سر به آسمان بکشند /مردم مخالف شبانه تحصن می‌کنند/ مسئولان شهری گویا بی خبرند! ببینید

۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۴:۳۰:۵۴
کد خبر: ۶۰۷۵۴۲
درختان قطع شدند تا برج های دو قلوی پاسداران سر به آسمان بکشند /مردم مخالف شبانه تحصن می‌کنند/ مسئولان شهری گویا بی خبرند!  ببینید
یک خانه باغ 3800 متری تا چند وقت دیگر تبدیل به برج های 2 قلو می شود . درختان قطع شدند تا برج های دوقلوی پاسداران قد تا آسمان بکشند .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، چندی است اهالی منطقه پاسداران تهران به صورت شبانه جلوی خانه باغی به وسعت 3800 متر که قرار است به زودی تبدیل به برج های 2 قلو شود تحصن می کنند.

این ملک، خانه باغی بزرگ واقع در منطقه پاسدارن متعلق به شخصی به نام سناتور خواجه نوری بوده است که پس از انقلاب بنیاد مستضعفان انقلاب مالکیت این ساختمان و باغ مربوط به آن را عهده می گیرد ، همچنین در سال های بعد مالکیت اش از بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران واگذار  و تبدیل به یکی از ناحیه های این شهرداری شده بود که چندی پیش به یک شخص فروخته شد.

این شخص که قصد سرمایه گذاری و برج سازی در آن منطقه را داشت  کل درختان چندین ساله این خانه باغ را از ریشه قطع کرد.

اما با توجه به این نکته در منطقه پاسداران و حوالی این ملک خانه باغ دیگری با چنین وسعتی وجود ندارد ضرورت حساسیت از سوی شهرداری بیش از پیش نمایان می شود در حالی که شهرداری منطقه در زمان قطع درختان این ملک هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.

 

خانه باغ 2

سوال اینجاست مالک این ساختمان بر طبق کدام قانون توانسته این تعداد درخت را که جزوسرمایه های ملی حساب می شود  قطع کند و اینکه شهرداری بر چه مبنایی چنین مجوزی به این مالک داده است و اگر این کار بدون مجور صورت گرفته ، چرا شهرداری جلوی در  چنین تخلفی واکنش نشان نداده است.

به گفته اهالی آن منطقه تا کنون هیچ جوابی از سوی شهرداری در خصوص این بی قانونی به آن ها داده نشده است.

حال اهالی این منطقه مدعی هستند بیش از این قرار بود این ملک به پارک و فضای سبز تبدیل شود که به صورت ناگهانی با تغییر کاربری مواجه شد و نهایتا هم به قطع درختان چندین ساله منجر گردید.

گفتنی است پس ازآخرین تجمع اهالی محل پلیس نوپو برای جلوگیری از ادامه تجمع در منطقه حضور یافته است .

خانه باغ 1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز