فردا صورت میگرد؛

آغاز صدور ویزای اربعین/ بیمه زائران تا ۲۰۰ میلیون تومان

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۷:۲۰:۳۹
کد خبر: ۶۱۰۹۳۹
آغاز صدور ویزای اربعین/ بیمه زائران تا ۲۰۰ میلیون تومان
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز صدور ویزای اربعین از فردا، ۲۰ شهریورماه، در چهار نقطه کشور خبر داد و گفت: زائران با ثبت نام در سامانه سماح تا ۲۰۰ میلیون تومان بیمه می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت  با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح برای حضور در پیاده روی اربعین از اول شهریور‌ماه، فعال شده است، گفت: هزینه دریافت ویزا ۴۰ دلار است که به صورت ریالی در سفارتخانه و کنسولگری‌های عراق در ایران قابل پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه از فردا ۲۰ شهریورماه، ویزای پیاده روی اربعین در چهار نقطه از کشور یعنی سفارتخانه عراق در تهران و سه کنسولگری عراق در ایران صادر می‌شود، اظهار کرد: هزینه‌های درمان و بیمه زائران نیز مشخص شده است و زائران می‌توانند هزینه‌های ویزا، درمان و بیمه را نیز از طریق سامانه سماح پرداخت کنند.

نظافتی افزود: افرادی که در مرحله یک در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، هیچ پولی واریز نکرده‌اند و فقط اطلاعات خود را وارد کرده‌اند. این افراد از هم اکنون می‌توانند با پرداخت پول ثبت نام خود را کامل و مدارک خود را به یکی از دفاتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت تحویل دهند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: اقداماتی که امسال برای ثبت نام اربعین صورت می‌گیرد در اصل منظم شده برنامه‌های سال‌های گذشته است و خواهش ما از همه مشتاقان زیارت اربعین این است که در سامانه سماح ثبت نام کنند تا اطلاعات آنها ثبت شود. با ثبت اطلاعات زائران در سامانه سماح زائران بیمه نیز می‌شوند و در صورت بروز هر گونه اتفاقی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تحت پوشش بیمه هستند.

نظافتی در پاسخ به این سؤال که افرادی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند برای دریافت ویزا چه تسهیلاتی دریافت می‌کنند؟ عنوان کرد: زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند، ثبت نام رسمی برای پیاده روی اربعین انجام می‌دهند و هزینه‌ای که از آنها دریافت می‌شود به ریال ایرانی است و نیاز نیست برای تهیه ارز به خصوص در شهرستان‌ها و دهستان‌ها خود را به سختی بیاندازند و با خطراتی مثل دریافت ارز تقلبی یا گران مواجه شوند، چرا که در سامانه سماح نرخ ارز به قیمت رسمی و به صورت سیستمی محاسبه و دریافت می‌شود. همچنین ویزایی که از این سیستم دریافت می‌کنند اعتبار و پشتوانه دارد و افراد گرفتار دلال‌ها، دفاتر غیر مجاز و ویزاهای جعلی نمی‌شوند و در داخل عراق و هر جایی در مسیر که به مشکل مواجه شوند از آنجایی که در سیستم ثبت شده‌اند مشکلات و مسائل آنها قابل پیگیری است.

وی تصریح کرد: زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند بیمه می‌شوند و خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند. سال گذشته در حادثه تروریستی که در سامرا رخ داد ۷۰ نفر شهید شدند که فقط دو نفر آنها از سامانه سماح ویزا گرفته بودند و ۶۸ نفر ویزای آزاد گرفته و بیمه نبودند؛ خانواده این افراد دچار مشکل شدند و هنوز هم در تلاش برای دریافت بیمه عمر و ... عزیزان خود هستند اما موفق نشدند در حالی که به خانواده دو شهیدی که از ما ویزا گرفته و بیمه بودند ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

نظافتی در پایان یادآور شد: درج اطلاعات زائران پیاده روی همچنین به مسئولان برای برنامه ریزی مرزها و روزهای سفر و بازگشت زائران و نیز تهیه وسیله نقلیه و سایر امکانات کمک می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز