رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران:

عقب نگه داشته شدن منطقه ۱۵ باید جبران شود

۱۳۹۶/۰۸/۰۵ - ۰۷:۰۰:۲۸
کد خبر: ۶۲۹۷۰۳
عقب نگه داشته شدن منطقه ۱۵ باید جبران شود
رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران از منطقه 15 بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا،مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران، ری و تجریش روز گذشته ( پنج شنبه) در ادامه بازدید های خود از مناطق مختلف تهران به منطقه 15 رفت.

فراهانی که پیش از این و در هفته های گذشته از مناطق 13،18،19 و 21 بازدید کرده بود، در ابتدای بازدید خود از منطقه 15 به همراه وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه 15  نشستی با عنوان  هم اندیشی با دبیران شورایاری محلات منطقه 15 حضور پیدا کرد.

دکتر فراهانی در ابتدای  این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در منطقه 15گفت: زمینه ای فراهم شود تا با گفت و گو با هم بتوانیم خدمتی به خلق خدا داشته و رضایت خداوند متعال را جلب کنیم.

او در ادامه در تشریح هدف از این دیدار گفت: با توجه به مسئولیتی که در بودجه و نظارت شورا بر عهده دارم بسیار مهم است که با وضعیت، چالشها و اولویتهای منطقه آشنا شده و با احصای مسایل منطقه بتوانم انجام وظیفه کنم.

فراهانی ادامه داد: پس از تعیین اولویتها مهم این است که با همفکری در کار تیمی این مشکلات را حل کرده و مشکلات موجود را با توجه به محدودیتها و کمک مردمی و جذب سرمایه گذار حل کنیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه منطقه 15 منطقه کلیدی است خاطر نشان کرد: عقب نگه داشته شدن این منطقه علیرغم شعار فاصله شمال و جنوب شهر، باید جبران شود. این منطقه با جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر در حدود 8 درصد از جمعیت کل تهران را در خود جای داده است که علی رغم شعار کاهش فاصله میان شمال و جنوب شهر تنها 1/4 درصد بودجه عمرانی به آن اختصاص داده می شده است.

رییس کمیته  بودجه و نظارت شورای شهر ادامه داد: منطقه 15 به لحاظ سوق الجیشی مهاجر پذیر است و به تبع آن با آسیبهای اجتماعی فراوانی روبروست و بیشترین حجم بافت فرسوده تهران هم در این منطقه است. البته منطقه فرصت ها و پتانسیل های خوبی هم دارد که می شود از آنها بهره برد که دارا بودن زمین به حد کافی برای جذب سرمایه ها، دارا بودن زیرساختهایی مثل پارک آبی، فرهنگسرا و بازار گل، وجود شورایاران و نسل جوان فعال، فرصتهای سرمایه گذاری با توجه به دستیابی منطقه به شبکه بزرگراهی، حضور شهردار پرتوان و با انرژی در منطقه ، وجود مراکز نظامی از جمله آنهاست که باید کمک کرد تا نیازهای منطقه از این طریق برطرف شود.

او  در ادامه از سدمعبر دستفروشان و حضور معتادان متجاهر در سطح محلات این منطقه به عنوان  بیشترین شکایات مردمی در سامانه های 137 و 1888 یاد کرد .

فراهانی در ادامه  با اشاره به معضل ترافیک اظهار کرد: با تکمیل شبکه بزرگراهی ( شهید نجفی رستگار و شوشتری) معضل ترافیک منطقه که موقعیت ترانزیتی دارد حل شده و بار ترافیکی از بزرگراه بسیج برداشته شود.

او تصریح کرد: در کنار تکمیل پروژه های استخر افسریه، تفرجگاه باید به موضوع BRT و برنامه ای برای کنترل کارخانه سیمان و فعال کردن کارگاههای کوچک خانگی نیز باید پرداخت.

فراهانی با اشاره به اینکه من مطالعه کامل در مورد منطقه و احصای مشکلات آن داشتم افزود: انتظارم از این جلسه این است که دوستان همفکری کنند تا با توجه به مسایل و محدودیت های موجود و اولویت بندی چاره اندیشی کنیم که چه کارهایی باید انجام شود تا با دست به دست هم دادن و پرهیز از روزمرگی بتوانیم مسایل را حل کنیم.

او با تاکید بر اینکه تفکر و ایجاد طراحی نو لازم است افزود: جذب سرمایه هم باید از سوی بخش های مختلف، شورایاران و ... صورت گیرد، ما باید فرصت های سرمایه گذاری را احصا کنیم و آن را در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم. دوستان شورایاری کمک کنند تا براساس اولویت ها و چالش های منطقه مسیر درست را برای ایجاد تحولات لازم پیدا کنیم.

1

پس از سخنان رییس کمیته برنامه شورای شهر تهران ، دبیران شورایاری های منطقه 15 به بیان نظرات خود پرداختند که در این مهم ترین مشکلاتی که به آن اشاره کردند به شرح زیر است:

 - عدم وجود مترو در منطقه ١٥

 - وجود بافت های فرسوده

-عدم وجود بیمارستان تخصصی

- عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری

- وجود و مزاحمت اوراقچیان شوش

- وجود صنایع و کارگاههای مزاحم

- ترافیک سنگین و همیشگی افسریه و میدان بسیج

- وجود معتادین و گسترش اعتیاد و حضور معتادین در محلات

- عدم توزیع متقارن فضای سبز در منطقه

2

3

4

فراهانی پس از استماع گزارش و بیان مسایل و مشکلات محلات منطقه از سوی دبیران شورایاری محلات منطقه ضمن تشکر از نکات ارزنده ای که عنوان شد گفت: با نظر دوستان در مورد نیاز به یک مدیریت تخصصی و علمی موافقم و نیاز است که برای حل چالش موجود یک برنامه زمانبندی ترسیم کرده و گام به گام برای حل مشکلات پیش برویم.

او افزود: برای حل مشکلاتی نظیر بیمارستان و ... هم باید با هماهنگی سایر سازمان ها و نهادها اقدام کرد.

رییس کمیته بودجه و نظارت  شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: باید با تشکیل شورای اداری با محوریت شهردار منطقه طی جلسات هماهنگی با مدیران دستگاه های مختلف شهری کارها انجام شود.

او در پایان با اشاره به اینکه امروز از مسگرآباد بازدید خواهیم داشت گفت: همانطور که در اولین نطقم در شورا گفتم تهران فقط یک یا چند محله خاص نیست بلکه قلمرو زندگی است از مسگراباد تا فرحزاد؛ به مسایل محلات کمتر برخوردارشهر توجه ویژه ای خواهم داشت و پیگیر بهبود شرایط زندگی دراین محلات خواهم بود.

فراهانی سپس با 25 نفر از شهروندان منطقه دیدار کرده و به مسایل و مشکلات آنها در خصوص مساعدت در پرداخت عوارض، گواهی پایان کار ساختمانی، درخواست اشتغال به کار، درخواست مطالبات املاک ، مطالبات پیمانکاران و ... رسیدگی کرد.

11

12

 

14

15

 

در پایان این بازدید  مجید فراهانی ، با همراهی شهردار منطقه 15، معاونین و دبیران شورایاری محلات از بافت فرسوده، بزرگراه شهید نجفی رستگار، بزرگراه شهید شوشتری ،گرمخانه خاوران و استخر افسریه بازدید کردند.

فراهانی در راستای اولین نطقی که در شورای شهر داشت و به موضوع مسگر آباد اشاره کرده بود از این محل بازدید کرد.

همچنین رییس کمیته برنامه درراستای تذکری که به مناسبت روز کودک در خصوص دختری که در سال 95 در پارک کوهسار قربانی بی توجهی شهرداری شداز ایمن سازی پارک محل حادثه بازدید کرد.

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز