رئیس شورای شهر در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

هاشمی: منتظر گزارش ۱۰۰ روزه شهردار هستیم/ مشکل ترافیک تهران نیاز به جلسات زیادی دارد

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۵:۴۷:۵۴
کد خبر: ۶۳۱۱۶۷
هاشمی: منتظر گزارش ۱۰۰ روزه شهردار هستیم/ مشکل ترافیک تهران نیاز به جلسات زیادی دارد
محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران از غرفه خبرگزاری برنا بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، «محسن هاشمی رفسنجانی» رییس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در جواب سوال خبرنگار برنا مبنی بر عملکرد شورای پنجم از آغاز تا امروز گفت: عملکرد شورای پنجم مربوط به سه ماه گذشته نیست، بلکه مربوط به شش ماه است.  اعضای شورای شهر از آخر اردیبهشت ماه که انتخاب شدند تا زمانی که بر سر کار آمدند جلسات زیادی داشتند. از این رو در روزی که کارمان در شورا به طور رسمی کلید خورد اعضا اطلاعات وسیعی از شهرداری و شورا در اختیار داشتند و مسلط وارد شورا شدند.

وی افزود: در شورا با اطلاعاتی که از همان ابتدا داشتیم خیلی زود شهردار تهران را انتخاب کردیم و بدون هیچ شائبه و مشکلی اعضای هیئت رییسه و اعضای کمیسیون مشخص شدند.

هاشمی در ادامه گفت: یکی از مسایل مهمی که شوراها به دلیل قوانین مصوبات کشوری دنبال می کنند نمایندگی اعضای شوراها در کمیته های مختلف است، از این رو در بعضی از جلسات این نمایندگان را انتخاب می کنیم. ضمن اینکه تعدادی از لایحه هایی که در شهرداری بررسی شده همزمان با طرح هایی که اعضای شورا در جلسات ارایه داده اند، بررسی می شود.

رییس شورای شهر تهران اظهار کرد: در این 6 ماه  بازدید از مناطق به سرعت انجام می گیرد و جلسات هم اندیشی شورا در سطح بالایی برگزار می شود. اعضای شورا هر هفته دو جلسه علنی و شفاف برگزار می کنند. یک جلسه هم هر دو هفته یک بار به عنوان صبحانه کاری با شهردار داریم و چیزی حدود 5 جلسه در هفته تقریبا برگزار می کنیم که هر جلسه حدود 3 ساعت طول می کشد و این درحالی است که شورای شهر 6 کمیسیون دارد که هر کمیسیون دو روز در هفته جلسه دارد که ساعت 2 تا 4 و 5 بعدازظهر برگزار می شود. با توجه به اینکه کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی، شهرسازی ، حمل و نقل، عمران، برنامه و بودجه، محیط زیست و سلامت فعال است شورا توانسته اشرافیت کاملی به وضعیت شهرداری تهران در همه زمینه ها داشته باشد.

وی افزود: منتظریم در پایان 100 روزی که به شهردار مهلت داده ایم یک گزارش به ما ارایه دهد تا بررسی های لازم انجام گیرد. البته شورا یکی از مهمترین مسایلی که روی آن کار می کند گزارشاتی است که بازرسی کل کشور محرمانه از شهرداری می فرستد که رسیدگی و پاسخ به آنها که دارای مشکلات زیادی هستند و خیلی وقت می برد.

هاشمی در پایان گفت: مشکلاتی که در بعد ترافیک، حمل و نقل عمومی، پسماند و زباله، مسایل فرهنگی و هوشمندسازی وجود دارند، مواردی هستند که جلسات طولانی ای بخاطر آنها برگزار می‌شوند و امیدواریم با تسلطی که اعضای شورا دارند برآیند کارشان خودش را نشان دهد.

چهارمین روز نمایشگاه مطبوعات 2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز